3 søskende udrejst til USA

Startet af Peter Bøjesen Jensen, 30 Apr 2015 - 13:29

Forrige emne - Næste emne

Peter Bøjesen Jensen

Hej

Er det mon muligt, at finde nogle informationer om min 2. tipoldemors 3 søskende, som udvandrede til USA.

Det drejer sig om:

Niels Christiansen f. 8-10-1842
Frederik Christiansen f. 17-9-1844
Caroline Christiansen f. 25-9-1837

Alle er født i Stoense, Langelands Nørre H, Svendborg A og børn af Tømre Frederik Christiansen og Marie Kirstine Sørensdatter.

Ved faderens skifte i 1867 nævnes:
Niels er Snedker i Chicago
Frederik er ligeledes i Chicago
Caroline er gift med Landmand Niels Christiansen og bor i New Denmark (Wisconsin)
Caroline og Niels befinder sig tilsyneladende stadig der ved folketællingen i år 1900 jf. dette link: http://www.mocavo.com/Caroline-Christiansen-B-Sep-1837-New-Denmark-Brown-Wisconsin-1900-United-States-Census/01906851066913173456

Kan det mon lade sig gøre at finde flere oplysninger om dem ?

Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Else Salling

Mvh.
Else Salling
Medlem nr. 16273

Susanne Riis

Jeg har også fundet Caroline I folketællingen i 1900 i Wisconsin sammen med sin mand.
I originalen, som jeg kan se på MyHeritage, står der at hun er kommet til USA i 1861. Hendes mand er først kommet til USA i 1862.

Der står yderligere at hun ikke kan læse eller skrive og hun taler ikke engelsk.
Hendes mand står som "Capitalista" som erhverv og han kan læse, og også tale engelsk, men han kan ikke læse.

Der står at de har et barn, men barnet er ikke registreret hos forældrene.

Jeg har desværre ikke fundet brødrene, hvor jeg definitivt kan sige at det er dem. Men der er definitivt ingen Niels Christiansen, som er registreret som "Carpenter".

Jeg har ikke fundet nogen "Fred, Frederic, Frederik Christiansen"  f. 1843-1845 eller "Nils, Nels, Niels Christiansen i Chicago" fødsel 1841-1843

Nu kan du i hvert fald se mine søgekriterier uden resultat.

Hvis du vil have mig til søge med andre søge kriterier må du sige til.

Susanne

PS Hvis du sender mig en mail, skal jeg gerne vedhæfte nogle billeder af original dokumentet på FT 1900 Caroline og ægtemand.



mvh
Susanne Riis

forsker i slægterne Riis, Kagstrup, Kolding, Pedersen,Brøchner og Gjørup

Anne Mortensen

Hej

Du kan se den ønskede mail ved at gå ud til venstre og trykke på kuverten.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Susanne Riis

Hej Peter

Mail er hermed sendt
mvh
Susanne Riis

forsker i slægterne Riis, Kagstrup, Kolding, Pedersen,Brøchner og Gjørup



Susanne Riis

Nu har jeg alligevel fundet en "Fred Christiansen" i Folketællingen. Han er født i Sept. 1844 (mere står der desværre ikke) jeg kan også kun se at han kommer fra Danmark. Han er snedker, kommet til USA i 1863 og bor i Omaha, Nebraska i 1900.

Men det er jo svært at sige om det er "din" Frederik med de oplysninger som bliver givet.

Men du må lige sige til hvis du vil have en mail på den FT også.

/Susanne
mvh
Susanne Riis

forsker i slægterne Riis, Kagstrup, Kolding, Pedersen,Brøchner og Gjørup

Peter Bøjesen Jensen

Hej Else og Susanne.

Mange tak for jeres fund. Det hjælper mig da lidt videre.
Susanne: du må da meget gerne sende mig folketællingen med Frederik også :)

Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk