Steffensen søskende i Randers området efter 1923

Startet af Susanne Riis , 01 Maj 2015 - 14:01

Forrige emne - Næste emne

Susanne Riis

Jeg har tabt sporet af en flok søskende, er der venlige sjæle der kan hjælpe?

Forældrene er:
Bager Lauge Marius Egelund Steffensen (f.  14-7-1883) og Nielsine  Katrine Brun (f. 23-1-1887)

De har en ældre søster Hanny Krista Steffensen (f. 25-11-1907, Frederikshavn døbt i Svenstrup kirke).Hun bliver gift og får 11 børn.  Hende har jeg styr på.

Det drejer sig om følgende personer:

Elna Marie Steffensen, f. 24-2-1909, Rosmus sogn
Jeg mister sporet af Elna Marie efter hendes konfirmation den 8-4-1923 i Glatved, Hoed sogn, Randers amt

Lars Peter Steffensen, f. 19-5-1910, Rosmus sogn
Jeg mister sporet af Lars Peter efter hans konfirmation i 1924 i Rosmus sogn

Hans Kristian Brun Steffensen, f. 22-9-1911, Rosmus sogn
Jeg mister sporet efter Folketællingen i 1930, hvor han bor på Hjultorvet 4, Viborg (Opslag 33), hvor han er bagerforbundter (En der snart er udlært) hos Bagermester Christian Pedersen.
(Han står ikke i Viborg Vejviser fra 1932)

Signe Eline Steffensen, f.  28-3-1913, Rosmus sogn
Jeg mister sporet af Signe Eline efter hendes konfirmation den
2-10-1927 i Glatved, Hoed sogn, Randers amt

Mary Helene Steffensen, f.  2-3-1915, Rosmus sogn
I FT 1930 bor hun sammen med sine forældre i Hald by, Hald sogn, Randers
Hun er fadder til sin nevø Egon Andersens dåb d. 5-12-1931 i Hald sogn (Storesøster Hanny Kristas søn), hvor hun stadig bor i Hald by.

Desværre er det kun Mary Helene, som står fadder til et af de mange børn, som Hanny Krista får, så der var ingen hjælp at hente.
mvh
Susanne Riis

forsker i slægterne Riis, Kagstrup, Kolding, Pedersen,Brøchner og Gjørup


Susanne Riis

Tak, Mette for link til den anden tråd, det havde jeg ikke selv tænkt på.

Ja, Elna tog til USA med sin far i 1925(Det glemte jeg at skrive ind) . Far Lauge kom dog hjem igen, for han er fadder til Gerda. Hanny Kristas førstefødte i 1928 og han bor sammen med familien i Hald i 1930.

Jeg har ikke fundet beviser på heller, At Elna blev i USA jeg har forsøgt at finde hende uden held i USA FT i 1930 og 1940.

Jeg har desværre ikke fundet nogle oplysninger på de andre søskende overhovedet.
mvh
Susanne Riis

forsker i slægterne Riis, Kagstrup, Kolding, Pedersen,Brøchner og Gjørup

Niels Andersen

Hej susanne, er der liv i denne gl.sag endnu ? er du i familie med dem, for det er jeg.

mvh niels andersen