Trådhandler Søren Nielsen, København

Startet af Jens Rasmussen, 01 Maj 2015 - 16:18

Forrige emne - Næste emne

Jens Rasmussen

Jeg søger oplysninger om trådhandler Søren Nielsen, hans kone - navn ukendt - og hans datter Christine Margrethe Nielsen.

Jeg har kun meget få oplysninger om dem: Kun at Christine som ugift fødte en søn, Frederik Eduard (Edvard), d.19.2.1830 på Den Kgl. Fødselsstiftelse (AO, 1824-32, opslag 325), og at hun bor hos sin mor (Sørens enke) i Hummergade 154 i stuen til gaden i 1830.

Senere samme år flytter hun til Christianshavn og bor hos arbejdsmand Jensen i Sophiegade 341.

Frederik Eduard er min tipoldefar.

Jeg håber, at nogen af de dygtige slægtsforskere på S&D kan hjælpe mig med at finde længere tilbage i denne del af min slægt.

Mvh
Jens

Anne Mortensen

Navn: Frederik Eduard Nielsen   Køn: M   Alder: 15   Civilstand: UgiftErhverv: Elev paa Skolen   Fødested: Kjøbenhavn

Kilde: FT-1845  Amt: kbhv   Herred: København (Staden)   Sogn: Landetaten   Stednavn: Underofficier-Elevskolen Den nye Artilleri-Caserne paa Christianshavn
Matr.nr/adresse: Baadsmandsstræde No 314 Ltr. B, 3die Etage   Husstands-/familienr: 472   Indtastningsnr: C2732   Løbenr.: 5382
----------------------------

Oplys hvor gammel moderen er eller vis en FT hvor vi kan se hende.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Jens Rasmussen

Hej Anne,

Tak for din info med FT-1845. Den kendte jeg godt.
Men undskyld, at jeg glemte at skrive, at Frederiks mor var 20 år ved hans fødsel. Det skulle fremgå af en udsætterprotokol fra Den Kgl. Fødselsstiftelse, hvor det står, at Frederik blev udleveret til sin mor d.25.2.1830. Dette har jeg fået oplyst fra et andet S&D medlem.

Hilsen
Jens

Jens Rasmussen

Er der slet ingen af de mange slægtsforskere på S&D, som kender Søren Nielsen, hans kone og datteren Christine Margrethe, eller som kan give mig et råd om, hvor jeg kan lede efter dem?

Da Christine var 20 år, da hun fødte Frederik Eduard i 1830, har jeg søgt i FT-1834 i København via DDD men uden at finde dem.

Håber at nogen kan hjælpe.

Hilsen
Jens


Jens Rasmussen

Hej Ulla,

Tak for info - og ja, jeg kendte det godt.
Jeg har meget godt styr på Christine Margrethes søn Frederik Eduard, men jeg mangler info om Frederiks forældre og bedsteforældre.
Jeg håber stadig, at en af S&D's mange slægtsforskere kan hjælpe mig videre.

Mvh
Jens