Manglede navn og dåbsdato

Startet af Annette Kjærsgaard, 13 Maj 2015 - 20:29

Forrige emne - Næste emne

Annette Kjærsgaard

Hej,

Maribo, Falster Nørre, Gundslev 1892-1928 opslag 64 nr. 4 Forældre: Viggo Hillerup Larsen og Betty Margrethe f. Hansen.

Der er intet navn på sønnen, ingen dåbsdato eller faddere. Har præsten blot glemt at skrive det ind ?

Drengen som hedder /Slettet/ bliver konfirmeret Maribo, Falster Sønder, Nykøbing Falster 1927-1939 opslag 142 nr. 83. Her står Gundslev som stedet hvor han er døbt ?

VH
Annette Kjærsgaard
Med venlig hilsen
Annette Kjærsgaard

Søger efterslægten for Anders Nielsen og Maren Jensdatter, Stenkelstrupgården, Ejby, Ramsø, Roskilde - begyndende ca. 1737

John Thomsen

Hej Annette

Bare en mulighed, for efterprøvning:

Kan det være forskellen mellem Hovedbog og Kontrabog der gør, at knægten ikke er skrevet fuldt ind?

Venligst
John

Annette Kjærsgaard

Hej John,

absolut en mulighed - jeg undrede mig bare og tænkte en måske have en forklaring :)

VH
Annette
Med venlig hilsen
Annette Kjærsgaard

Søger efterslægten for Anders Nielsen og Maren Jensdatter, Stenkelstrupgården, Ejby, Ramsø, Roskilde - begyndende ca. 1737

Lise Gorgone

Hej Annette,

Hvorfor sender du ikke et høflig og venligt brev til kirkekontoret, så de kan svare på din forespørgsel?
Hvis kirkebogen ikke er afleveret til Rigsarkivet endnu!
Jeg formoder, Bent er død, siden du leder efter ham. Han må have haft er cpr.nr.?
Har du en vielse på Viggo Hillerup Hansen og Betty Margrethe Hansen?
Desværre kommer 1940 FT først sidst på året, hvis vi er heldige. Vi er mange, der venter på den.

Med venlig hilsen
Lise Gorgone

Annette Kjærsgaard

Hej Lise,

tak for dit forslag som er en god idé.

Jeg ved ikke om Bent er død, det var derfor jeg slettede hans navn igen.

Jeg har vielsen på Viggo og Betty, og har dem i FT1930. Her har de kun et barn, ved endnu ikke om der kommer flere efter 1930. Bent bor ifølge telefonbogen på samme adresse i 1962 og jeg er ved at finde ud af om han bliver gift og får børn. 

Og ja, jeg venter også på FT1940 :)

VH
Annette

Med venlig hilsen
Annette Kjærsgaard

Søger efterslægten for Anders Nielsen og Maren Jensdatter, Stenkelstrupgården, Ejby, Ramsø, Roskilde - begyndende ca. 1737

Svend Mølgaard

Hej Annette.

Jeg har været ude for noget lignende.
Min mor er født i Avnslev på Fyn, og var noteret i Kb med fødsels dato, sted og forældre, det samme var hendes 4 søskende, jeg undrede mig. Avnslev er nabo sogn til Nyborg, så jeg tror de har boet nærmere Nyborg kirke end Avnslev Kirke, for jeg fandt dem alle døbt i Nyborg.

Derfor giv os nogle flere oplysninger om forældrene, født, kilde opslags nr, Viet hvornår, hvor opslags nr. det kunne tænkes der var en grund til han er døbt et andet sted.

Jo flere oplysninger, jo nemmere er det at få hjælp, for jeg ved der er mange i forum der gerne vil hjælpe.

Venlig hilsen
Svend Mølgaard

John Thomsen

Hej Svend

Jeg har selv oplevet, at der er et vist "rod" mellem Avnslev, Ullerslev og Flødstrup...  ;-)

Venligst
John

Annette Kjærsgaard

Hej Svend,

tak for din interesse.

forældrene er viet i Nykøbing F den 28/6-1921, hun er pige af Nykøbing F og han er chauffør.

Betty er født i Nørre Alslev 28 okt. 1899 og Viggo i Syv sogn, Ramsø Herred, Roskilde amt 19 okt. 1893.
Jeg har ikke fundet en anden dåb indskrevet i hverken Nr. Alslev eller Nyk. F.

Der står ved konfirmationen at han er døbt i Gundslev, måske hvis han bliver gift og jeg finder denne vielse at der måske vil stå noget andet :)

VH
Annette
Med venlig hilsen
Annette Kjærsgaard

Søger efterslægten for Anders Nielsen og Maren Jensdatter, Stenkelstrupgården, Ejby, Ramsø, Roskilde - begyndende ca. 1737