MacFamilytree

Startet af Karen Wennemoes Thyssen, 17 Maj 2015 - 11:16

Forrige emne - Næste emne

Karen Wennemoes Thyssen

Hej

Jeg bruger MacFamilytree ,og det valg har jeg været glad for i flere år.....det eneste der kan irritere mig lidt er programmets måde at skrive navne-eller undlade at skrive dem-i interaktivt træ!..programmet beslutter selv,om den vil vise efternavnet eller bare et par fornavne,hvilket er irriterende,når man hurtigt vil scrolle op og ned for at finde familiesammenhænge.Det er jo  slægtsnavnet der "bærer historien".
Jeg kan selvfølgelig bare "klikke" på personen ,så kommer alle navnene, der hører til personen frem,men det er det hurtige overblik,der kan drille.

Det er ikke det store problem,men hvis nogen ved,hvordan man er sikker på ,at alle navne er vedhæftet interaktivt træ,vil jeg gerne høre om det.

Venlig hilsen
karen Thyssen
Med venlig hilsen
Karen Thyssen
plysthyssen@hotmail.com

Mogens Thyregod

Jeg tror, du kan løse problemet ved at klikke på tandhjulet og gøre margenen for personer større. Så bliver der bedre plads til længere navne på personerne. Tilsvarende kan du også her øge afstanden mellem generationerne.

[vedhæfting slettet af admin]

Karen Wennemoes Thyssen

Hej Mogens

Tak,det har du da helt ret i .Jeg har haft en lille bredde ,fordi jeg syntes,at det var mere overskueligt med mange aner,men det har så været på bekostning af de enkeltes  efternavne !!

Super godt,tak!
V.H.Karen Thyssen
Med venlig hilsen
Karen Thyssen
plysthyssen@hotmail.com