Jens Christian Nielsens aner, F: 1902 Østerby, Daler sogn, Højer Hrd.

Startet af Bjarne Toudal Frandsen, 17 Maj 2015 - 21:47

Forrige emne - Næste emne

Bjarne Toudal Frandsen

Hej!
Vi søger Jens Christian Nielsens aner, han er født: 7. dec. 1902 Østerby, Daler sogn. Højer Hrd.
Forældrene er: Snedker: Niels Christian Nielsen * Petrea Pedersen.

Jens er farbroder til Annie Stausø Nielsen, gift Frandsen, hendes forældre er:
Niels Stausø Nielsen * Rigmor Elisabeth Wigh. København N.

Jens flyttede til København, så vidt det vides var han bosat på Frederiksberg. Vi søger oplysninger om hvor Jens er begravet. Evt. hustru, børn og børnebørn.


Venlig hilsen
Bjarne Toudal Frandsen

Bjarne Toudal Frandsen

Citat fra: Bjarne Toudal Frandsen [46913] Dato 17 Maj 2015 - 21:47
Hej!
Vi søger Jens Christian Nielsens aner, han er født: 7 dec. 1899. Østerby, Daler sogn. Højer Hrd.
Forældrene er: Snedker: Niels Christian Nielsen * Petrea Pedersen.

Jens er farbroder til Annie Stausø Nielsen, gift Frandsen, hendes forældre er:
Niels Stausø Nielsen * Rigmor Elisabeth Wigh. København N.

Jens flyttede til København, så vidt det vides var han bosat på Frederiksberg. Vi søger oplysninger om hvor Jens er begravet. Evt. hustru, børn og børnebørn.


Venlig hilsen
Bjarne Toudal Frandsen


Mette R Francke

Hei

Jeg har søkt etter han på myheritage.com (ft 1930) finder ingen Jens Christian Nielsen *07-12-1902.


Hva er ditt siste spor ?

Har du sett om han er fadder til nieser/nevøer ?


Har du ett oppslagsnr til dåpen ?

Mette
Mette R Francke

Brian Lauridsen

Jens Christian blev født den 7. 12. 1899.
http://www4.sa.dk/ao/billedviser?bsid=201235#201235,38114354

Jeg kan ikke finde ham i politiets registerblade.

Brian

Mette R Francke

Hei


Jeg ser at du har ett familetre på myheritage.

Der står det når foreldrene er døde
Niels Christian  27. okt 1936 ,Østerby
Petra , 14. juli 1951 Østerby, Rømø

Har du søkt etter ett skifte etter foreldrene ?

Jeg anbefaler også at du ser på dåp til alle nieser/nevøer , måske er han nevnt der.

Langt bak i hodet mitt , så tror jeg at søsknene og måske Jens hr vært etterlyst her før , stemmer det ?


Mette
Mette R Francke

Bjarne Toudal Frandsen

Hej Mette R Francke.

Det er rigtigt at vi har haft Jens Christian Nielsen efterlyst før, desværre havde jeg skrevet forkert årstal for hans fødsel (1902), Jens Christian er f:1899
Jens Christian Nielsen er i følge opslag nr. 40 kirkebogen, Daler sogn, Højer Herred, Tønder Amt
døbt 3 feb. 1900...

Jens Christian Nielsen har stået fadder til 2 af:
Edurad Chr. Eggert Holst * Pauline Marie Holst børn, Tønder, Tønder 1888 - 1924:
Christian, opslag 274 - en af fadderen: Jens Nielsen.
Poul Edvard, Opslag 296 - en af fadderen: Jens Christian Nielsen.

Vi har ingen oplysninger om der er foretaget skifte efter forældrene, men det vil vi undersøge nu...
Vi ved at Jens Christian flyttede til Kbh, at han boede på Lykkeholms Alle, Frederiksberg, og han døde mellem 1956 -1963, vi ved han var gift med "Valborg" som døde ganske få år efter...

Vi har søgt i 15 kirkebøger i og omkring Frederiksberg uden resultat, vi kan hverken finde Jens Christian eller Valborg, vi ved at der er børn, men vi kender ikke deres navne, køn eller fødselsdata...

Venlig hilsen
Bjarne Frandsen

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Bjarne Toudal Frandsen

Hej Gitte Johansen.

Tak for dine oplysning vedr. Jens Christian Nielsen/Poppenbøll...

Jeg har efterfølgende søgt at finde oplysninger om hans hustru Valborg Agathe Hansen...

I følge Ft.1921 er der en Valborg Agathe Hansen f: 9. maj 1912 i Engelstrup, pr Herrestrup, Grevinge sogn, Ods Hrd. forældrene er: Bødker/ landmand: Niels Julius Hansen * Hedevig Nielsen, spørgsmålet er, er hun Jens Chr. hustru...


Venlig hilsen
Bjarne Frandsen


Gitte Johansen

http://aneguf.dk

Det er det.

1912-05-09   2000-07-04   Valborg Agathe Poppenbøll   Schmidtsvej 1 -105   4300 Holbæk   st-2000-151   S20000811-xxxx   tom
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Du skal også lige en tur til

København, Søborggård, 1935-1937, opslag 127. Et barn der.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Bjarne Toudal Frandsen

Hej Gitte Johansen m fl.

Vi siger tak hjælpen vedr. Jens Chr. Nielsen/ Poppenbøll, og Valborg Agathe Hansen...

Vi har efter de oplysninger som vi fik vedr. deres børn, fundet frem til følgende:

Søn f: 08-07-1934, hjemmedøbt 12-09-1934, Niels Christian Thorbjørn Nielsen, Sankt Markus sogn,
konfirmeret 10-10-1948, mere har vi ikke kunne finde på ham...

Datter f: 17-04-1936, døbt 28-02-1937 Grete Hedvig Nielsen, Sankt Markus sogn, konfirmeret 15-10-1950...
Viede 22-04-1956 til Carl Andreas Christensen f: 22-05-1922 Toftlund sogn, Haderslev Amt...

Vi synes vi har fundet/ fået så mange oplysninger om Jens Chr. og hans familie, fra Mette, Brian og Gitte, at vi gerne vil sige tak for jeres indsats og interesse...


Venlig Hilsen
Bjarne Toudal Frandsen


Bjarne Toudal Frandsen

Hej.


Tak for info. Mette R Francke...

Venlig hilsen
Bjarne