Alma Helga Hansen's vielse og/eller død

Startet af Jørgen Chr., 22 Maj 2015 - 17:45

Forrige emne - Næste emne

Jørgen Chr.

Hej derude.

Jeg er noget flov over at henvende mig til jer derude, fordi jeg har ikke så mange konkrete oplysninger.  Vi er et par stykker, der igennem et par år har ledt efter Alma Helga Hansen's vielse og/eller død men altså ikke fundet de ønskede oplysninger.

Det, vi ved, er, at Alma Helga Hansen blev født 09.04.1914 i Frederiksborg amt, Fredensborg Slot sogn, AO's opslag 53 nr. 6.  Hun ledt meget af Tuberkulose.

Så vidt vi ved, så skulle hun være død mellem 1946 og 1953.  Hun var ved sin død på et sanatorium for Tuberkulose ,som efter sigende skulle ligge i "Boserup ved Holbæk".  Der findes efter vor søgen ikke noget sanatorium som nævnt.  Derimod fandtes der på det tidspunkt et i Boserup ved Kettinge Vig i Roskilde amt.

Ved hendes død var hendes hjemme adresse Sankt Pauls Plads 5 i København.  Hun skulle være gift med en Ejner (Ejnar) Mikkelsen.  Vi har ingen oplysninger om Ejner.  Vi har bl.a. været inde i KRAK's vejvisere under Navneregistrene for tidsrummet 1946-1953 men med negativt resultat.

www.familysearch.org har vi fundet to Ejner/Ejnar men har ikke kunnet forbinde nogen af dem til Alma.  Den ene er Ejner Mikkelsen født 12.07.1914 i Ålborg amt, Skarp Salling sogn, AO's opslag 26 nr. 3, og Ejnar Harald Mikkelsen født 09.09.1913 i Holbæk amt, Odden sogn, AO's opslag 21 nr. 17.

Vi mangler at nævne ,at Alma havde flere søskende men, hun er IKKE nævnt som fadder til nogen af hendes søskendes børn, og hun fik ikke selv nogen børn.

Vi ved det, vi ved det, vi ved det, det er virkelig lidt at gå efter for jer men, vi kan alligevel ikke lade være med at bede jer om hjælp for tænk, hvis der er en af jer, der kan finde et svar til os.  Som man siger "Håbet er lysegrønt".

Vi er nu meget spændt på jeres reaktion på denne med hensyn til oplysninger mangelfulde henvendelse.

Under alle omstændigheder så sender vi de venligste hilsener og rigtig god weekend til de, der læser dette.

Jørgen


Stina Kirkegaard Hansen

#1
Jeg har tjekket Politikens e-arkiv:
Hun dør d. 12. maj 1942 og begraves d. 16/5 1942 fra Søndre Kapel på Bispebjerg Kirkegaard. Hendes mand hedder Einer Lindegaard Mikkelsen og bor på Skt. Pauls Plads 5 i flg. dødsannoncen.
Venlig hilsen
Stina

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Jørgen Chr.

Kære Stina og Gitte.

Jeg kunne selvfølgelig ikke lade være med at kigge på computeren, inden jeg går i seng, og hvad finder jeg, to dejlige svar fra jer på lige det, jeg ledte efter, hurraaaaa.

Og så var hun død allerede i 1942 og ikke først efter 1946.  Jeg havde været inde i kirkebøgerne for Sankt Paul men altså først fra 1946 og frem.  Ja, man skal altså ikke altid stole på, hvad man får af oplysninger.  Men jer kan man roligt stole på.

I skal begge have så mange, mange tak for jeres hjælp og værdifulde oplysninger.  Nu kan jeg komme videre.

De venligste hilsener og rigtig god weekend med forhåbentlig noget bedre vejr end det vi har haft i dag (i går, da vi jo er over midnat, ha, ha).

Jørgen

Laurits Fristrup

Hej

Jeg har søgt på en Ejnar Lindgaard Mikkelsen i Kbh.

Tjek lige disse links: https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17123400#163381,27443805
Link 2: https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=19194431#252200,47453816

Vil gerne vide om han var gift i Kbh. og med hvem m.m.

Vh
Laurits