Christen Laursen, født 1783 eller 1784 i Tversted Sogn

Startet af Hedda Jørgensen, 25 Maj 2015 - 00:03

Forrige emne - Næste emne

Hedda Jørgensen

Jeg søger oplysninger om Christen (Kristen?) Laursen født 1783 eller 1784 i Tversted Sogn, Horn Herred, Hjørring Amt. Ved folketællingen i 1845 boede han på Bjergby Nørremark i Bjergby, Vennebjerg Herred, Hjørring Amt, og var 62 år gammel. Gift med Kirsten Pedersdatter, født ca. 1789 og død i 1876 den 5. juni. I kirkebogen angives hun som enke efter Christen Laursen.
Hvornår er CL født? Jeg har kigget i KB for Tversted Sogn, men den er stort set ulæselig (for mig).
Hvornår døde han (før 1876) og hvor?

Endvidere søger jeg oplysninger om datteren Mette Marie Christensdatter, født ca. 1817 i Bjergby Sogn.



Med venlig hilsen
Hedda Jørgensen

Mette Lund

Hej Hedda

Christen La(u)rsen ved FT-1860:

Hjørring, Vennebjerg, Bjergby, Bjerg Bye, En Gaard, 43 F2, FT-1860, D6357
Navn:     Alder:     Civilstand:       Stilling i husstanden:       Erhverv:       Fødested:
Christen Larsen    78    Gift    Aftægtsmand       Tværsted
Kirsten Pedersen    71    Gift    hans Kone       her [Bjergby Sogn]
Mine Jacobsen    15    Ugift    Pleiedatter       her [Bjergby Sogn]

I FT-1870 opslag 19 står Kirsten Pedersdatter som enke.

En Christen Larsen er død 1869 i Bjergby, 1865-1879, opslag 76, nr. 7, 86 år gammel. Det passer jo nogenlunde med hans alder i FT-1860. Fødesognet passer ikke med det angivne i FT'erne, men mon det alligevel ikke er den rigtige?

Mvh.
Mette
Med venlig hilsen

Mette Lund
Moderator

Hedda Jørgensen

Tusind tak for hjælpen.
Denne Christen Laursen lyder som den rigtige. Jeg havde fundet en anden Christen Laursen, død i 1860, men han passede ikke med alderen.

Med venlig hilsen
Hedda Jørgensen