Christian Holger Thisted Aalborg

Startet af Ole Thisted, 28 Jun 2015 - 11:14

Forrige emne - Næste emne

Ole Thisted

Søger efter oplysning om min bedstefar. Christian Holger Thisted, født 26/2/1886 Viborg Domsogn, gift med Anna Kristine Poulsen født 2/9/1890 i Skibsted i Vor Frelser Kirke 4/6/1911. Christian Holger optræder sidst i FT 1929 i Knudsgade 7 Aalborg.

Ved Annas død i 1960 står der at hun er enke efter Christian, sidste fælles bopæl Kastetvej 54 Aalborg. I flg. FT 1930 er Christian ikke på den adresse. Kan ikke finde nogen data om dødsfald i kirkebøger for sogne i Aalborg. Hvor kan han være blevet af?

mvh
Ole Thisted

Bente Wanning

Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Anne Mortensen

Hej

Det er en hjælp at oplyse opslagnr.

FT 1930
Ålborg
Kasktetvej lige nr.
opslag 295

Christian Holger ses ikke på adressen
Anna står som husmoder og er gift.
--------------------

I Pol.reg. er hans titel Kolportør - mon ikke han er ude og sælge/arbejde ?

http://ordnet.dk/ods/ordbog?query=Kolport%C3%B8r%20

Kolportør, en. [kωlωr- ˈtø?r] flt. -er. (af fr. colporteur; til kolportere (1); jf. Bogbærer 1) person, der vandrer rundt og falbyder bøger olgn. (egne ell. andres forlagsartikler, hæfter, bøger paa ratebetaling osv.; ogs. gudelige bøger, idet forhandleren tillige kan optræde som talsmand for en religiøs sekt, indre mission olgn.). Leth.​(1800). Vi have seet . . Aandens Hovmod hos Colporteurer, der critiserede Præsterne og Præsternes Prædiken. Mart.​Levnet.​III.90. Skræddermester N. N. af Kjøbenhavn anholdt om at meddeles Tilladelse til at udgaae som saakaldet Kolportør af Bibler og andre hellige Skrifter. MinSkr.29/71854. Da randt den Vise ham i Hu, som Husmanden Jørgen havde kjøbt af en Kolportør. Schand.​F. 241. Wied.​US.I.62. jf.: dette Kolportør-Uvæsen, disse prækende Skomagere og Skræddere. Pont.​FL.8.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Anne Mortensen

Søg sønnen Poul Christian's konf.i 1928 og se om der er oplysning om faderen -  f.eks. død.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Ole Thisted

Citat fra: Anne Mortensen  [376] Dato 29 Jun 2015 - 15:17
Søg sønnen Poul Christian's konf.i 1928 og se om der er oplysning om faderen -  f.eks. død.

Kan ikke finde konfirmationen. Men da Christian Holger findes i FT af 1929 på adressen Knudsgade 7, så er han vel ikke død i 1928, hvis det er det år Poul Christian blev født. Med mindre der er tale om fejl i FT

Ole Thisted


Gitte Johansen

#6
Hej Ole

Nu er der jo ikke noget, der hedder FT1929, men Ft1925, og i den er han heller ikke, men hans kone står som separeret.

Sønnen bliver konfirmeret i Vor Frelser.

Så han kan være alle steder.


http://www4.sa.dk/ao/billedviser?bsid=94201#94201,15631871

http://www4.sa.dk/ao/billedviser?bsid=173091#173091,29077560
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Ole Thisted

Citat fra: Gitte Johansen [67] Dato 30 Jun 2015 - 09:31
Hej Ole

Nu er der jo ikke noget, der hedder FT1929, men Ft1925, og i den er han heller ikke, men hans kone står som separeret.

Sønnen bliver konfirmeret i Vor Frelser.

Så han kan være alle steder.


http://www4.sa.dk/ao/billedviser?bsid=94201#94201,15631871

http://www4.sa.dk/ao/billedviser?bsid=173091#173091,29077560

Jeg tror jeg har lidt rod i mine noter, jeg har skrevet en FT i 1929. Kan godt se at der står separeret i FT for 1925. Og ja han kan være alle mulige steder. Tak for hjælpen.

Gitte Johansen

Ved søns vielse i 1938, er moderen forlover, så enten er han død der, eller også ser familien måske ikke meget til ham!!

Har du slet ingen oplysninger på ham overhovedet?
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Ole Thisted

Citat fra: Gitte Johansen [67] Dato 30 Jun 2015 - 12:46
Ved søns vielse i 1938, er moderen forlover, så enten er han død der, eller også ser familien måske ikke meget til ham!!

Har du slet ingen oplysninger på ham overhovedet?

Nej Gitte. Intet overhovedet. Den vielse du nævner er det Arnold eller Paul Christian. Jeg har ledt højt og lavt uden at kunne finde noget.

Gitte Johansen

#10
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com


Gitte Johansen

Poul er borgerlig ægteforenet den 26. marts 1949 i Aalborg med Lillian Ella Hansen.

Den er desværre ikke på nettet.

Det kan jeg se ved en fødsel i 1944.

Hvis ikke du ved, hvem det er, så sig til, så vil jeg sende det på mail, da det er for nyt til at komme herpå.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Ole Thisted

Citat fra: Gitte Johansen [67] Dato 30 Jun 2015 - 14:41
Poul er borgerlig ægteforenet den 26. marts 1949 i Aalborg med Lillian Ella Hansen.

Den er desværre ikke på nettet.

Det kan jeg se ved en fødsel i 1944.

Hvis ikke du ved, hvem det er, så sig til, så vil jeg sende det på mail, da det er for nyt til at komme herpå.

Hej Gitte

Jeg ved det godt. De er mine forældre og jeg har ledt efter vielsen og har heller ikke kunnet finde den.
Men tak for oplysningerne.
Mvh
Ole