Johannes Thorvald Chr.s forældre, hvor er de ?

Startet af Lene Søgaard Pedersen, 28 Jun 2015 - 14:28

Forrige emne - Næste emne

Lene Søgaard Pedersen

Håber der er nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af hvor disse personer opholdt sig før og efter 1879 hvor de sammen får drengen:

JOHANNES THORVALD CHRISTENSEN *17-2 1879 i Kbh.
DÅB d. 20-7 1879 i Trinitatis kirke opsl. 10 gl. udg.
Enke Benthe Jensen Ll. Brøndstræde 9, udl. barnefader arbejdsmand Johannes Thorvald Christensen, Fadd. Jomfru Marie Nielsen og Jomfru Andrea Jensen, fødsel og dåb anmeldt i Ringsted ministerialbog.
Ringsted kirkebog: Johannes Thorvald Christensen døbt i Trinitatis kirke d. 20 Juli, søn af ugift Benthe Jensen, enke af Kjøbenhavn. opsl 69 gl. udg.

Moderen:
BENTHE JENSEN *29-10 1842 i Brøndbyøster. Kbh. amt
DÅB d. 23-4 1843 i Brøndbyøster, Inds. Niels Mortensen og hustru Ane Larsdatter.
Fadd. Gdm. Lars Jensen, Morten Jensen, Peder Pedersen møller af Brøndbyøster, Madame Bech ? pigen Maren Larsdatter. Opsl 160 gl. udg.

1878 tjener Benthe sandsynligvis i Ringsted og det er derfor at hendes uægte barn Johannes Thorvald Christensens fødsel i 1879 bliver anmeldt til Ringsted sogn, de har forsørgerpligten, fordi barnet er undfanget der.

1879 enke, ugift i Ll. Brøndstræde 9, Kbh.

Iflg. Politiets registerblade: Benthe Jensen f. Nielsen *29-10 1842, tilmeldt Ll. Kongensgade 7 st. hos Larsen, frameldt 29-3 1892.

Faderen:
JOHANNES THORVALD CHRISTENSEN
1879 arbejdsmand i Kbh.

Venlig hilsen Lene


Mette R Francke

#1
Hei


Er dette familien i ft 1880 ?
FT år 1880
Navn Johannes Thorvald Christensen
Alder   0
   
Amt   København Stednavn   No 9, Baghus

NAVN   KØN   ALDER   FØDT ÅR   CIVILSTAND   INFORMATION
Benthe Jensen   Kvinde   37   1843   Enke(mand)   Rengjøring
Carl Frederik Nielsen   Mand   8   1872   Ugift   Søn
Johannes Thorvald Christensen   Mand   0   1880   Ugift   Søn
Johannes Thorvald Christensen   Mand   25   1855   Ugift   Logerende Faren ?

Faren ?
http://www.politietsregisterblade.dk/component/sfup/?controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1887621

http://www.politietsregisterblade.dk/component/sfup/?controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=3313807&searchname=polit_adv

Mette
Mette R Francke

Jens-Christian Emborg

Her er hun i FT-1890:

Sorø, Ringsted, Ringsted Købstad, Søgade Matr, nr. 93 (Fattiggaarden), Forhus, 510, FT-1890, C9802
Navn:  Alder:  Civilstand:  Stilling i husstanden:  Erhverv:  Fødested:
Bente Jensen 47 Enke Fattiglem  Brøndbyøster   
Med venlig hilsen
Jens-Chr. Emborg

Mette R Francke

#3
Hei

Kan Johannes blitt til Johan ?

Johan Thorvald Christensen
1879 - ?
Fødsel:   17. feb 1879
 København
Medlemmer innen familien
Kone:   
Mathilde Christensen (født Jensen)
1884 - ?
Sønn:   
Ejner Karl Christian Christensen
1906 - 2003

Johannes sin vielse Sorø Bringstrup 1892-1943 ,oppslag 14.
Der står navn på foreldre , men ikke om de er afdøde eller ei.


Mette
Mette R Francke

Lene Søgaard Pedersen

Hold da op, hvor er i bare gode, hvad mon jeg har gjort forkert, jeg har ledt og ledt, og det er den rigtige person i har fat i, for det er korrekt at sønnen får en søn der hedder Ejnar Karl Christian Christensen, nu mangler jeg så bare hvor den udlagte Far er født.
Tusind tak, hilsen Lene

Lene Søgaard Pedersen

Hej Mette

Du har vel ikke nærmere oplysninger om FT 1880, så man kan se hvor i København de bor ?
Hilsen Lene

Mette R Francke

Mette R Francke

Mette R Francke

Hei

FT år 1890
Navn Johannes Thorvald Kristensen
Køn   Mand Alder   10
   
Amt   Sorø Herred   Ringsted Sogn   Allindemagle Stednavn   Allindemagle by   

Hans Pedersen   Mand   49   1841   Gift   Husfader Jordbruger
Maren Petersen   Kvinde   51   1839   Gift   Husmoder Medhjælper
Hans Johan Peter Klint   Mand   25   1865   Ugift   Plejesøn Medhjælper
Johannes Thorvald Kristensen   Mand   10   1880   Ugift   Plejesøn Medhjælper
Oline Elisabet Nielsen   Kvinde   3   1887   Ugift   Plejedatter Medhjælper

Mette
Mette R Francke

Lene Søgaard Pedersen

Hej Mette

Det er DDA jeg har brugt til at søge i, jeg må nok lære at bruge Familysearch.dk, jeg har i øvrigt fundet den udlagte Fars fødsel i Ballerup, det stod jo i Pol. registerblade.
Venlig hilsen Lene

Mette R Francke

Hei

Dette kan være den udlagte barnefaren :

København Ballerup 1841-1856 ,oppslag 31


Mette
Mette R Francke

Lene Søgaard Pedersen

De har åbenbart ikke kunnet finde ud af og leve sammen, siden sønnen kommer i pleje, hun på fattighuset og han bliver gift med en anden. Stakkels kvinde, livet er hårdt ved hende, barnet på 8 år i FT 1880 må være en søn fra hendes 1. ægteskab, hvor manden døde.
Venlig hilsen Lene

Jens-Christian Emborg

I Helligånd sogn i Kbh. KB 1872-1880, ny, opslag 41, er en Carl Frederik Nielsen døbt 19-10-1873, men født i Vor Frue sogn den 07-01-1872, moderen står som Rebslagersvend Frederik Ludvig Jensens hustru Benthe Nielsen, den udlagte fader er droskekusk Frederik Borup, Benthe bor nu Grønnegade 29.
Slår jeg fødslen op i Vor Frue sogn, KB 1869-1876, ny, opslag 70, står adressen ved fødslen som St. Pederstræde 35 og sønnen er først indført som ægte, men inden dåben som uægte, da moderen senere har udlangt en anden, end sin ægtemand, som barnefader.

Jeg har ikke fundet Benthe på disse adresser i Mandtalslisterne, så det kunne tyde på at hun/de flytter tit.
Med venlig hilsen
Jens-Chr. Emborg

Mette R Francke

#12
Hei

Ift 1930 står der at der er 5 levende barn og 3 døde barn i ekteskapet.
Den yngste drengen i ft *1929 er ett barnebarn.

Barn Sorø Bringstrup 1892-1943
Navnløs pige *1910 ,oppslag 116
Jens Anders *1912 , oppslag 34. Død
Svend *1915 ,oppslag 42.Død

Elna Margrethe * 1905 ,oppslag 106
Ejner Karl Christian * 1906 ,oppslag 24
Martha Kamilla Elisabeth * 1908 ,oppslag 111
Jenny Andrea Sofie * 1913 ,oppslag 121
Pige * 1918 ,oppslag 130

Mette
Mette R Francke

Jens-Christian Emborg

I Vor Frue sogns KB 1860, ny, opslag 63, finder du vielsen den 29-09-1865 mellem ungkarl rebslagersvend Frederik Ludvig Jensen (30 år) og pigen Benthe Nielsen (23 år) St. Pederstræde 35.
Med venlig hilsen
Jens-Chr. Emborg

Lene Søgaard Pedersen

Rigtig, rigtig mange tak for oplysningerne, hvor er det spændende alt det i graver frem.
I Helligåndskirken 1872-1880 opsl 41 ny, står der at fødslen er meddelt Ringsted, det bliver den senere fødsel også, men hvilken forbindelse har Benthe haft til Ringsted, siden de anmeldes der ?
Nu kom så også vielsen frem i lyset, så mangler der snart kun hvor Benthe er død.
Tak for jeres store indsats, hilsen Lene