Jens Sørensen, Grønbæk sogn i Viborg, død 1845/1850?

Startet af Eli Lothardt Dahl, 29 Jun 2015 - 16:59

Forrige emne - Næste emne

Eli Lothardt Dahl

Hej

Jens Sørensen er gift med Ane Marie Hvass (jeg ved ikke hvor)

Her er familien i 1845:

Viborg, Lysgaard, Grønbæk, Grønbæk Sogn, Iller Bye - et Huus, 72.19, FT-1845, B4499


Jens Sørensen 52 Gift  Inderste og Dagleier Kragelund S: Wib: A: 
Ane Marie Hvas 33 Gift  hans Kone Wiborg 
Søren Jensen 11 -  deres Børn Her i Sognet [Grønæk, Viborg Amt] 
Anders Jensen 5 -  deres Børn Do [Grønæk, Viborg Amt] 
Kirstine Marie Jensen 2 -  deres Børn Do [Grønæk, Viborg Amt] 

Konen bliver begravet i 1847. Søren Jensen er lærling hos hendes svoger i 1850. Anders Jensen er under fattigvæsenet i 1850.

Jeg går derfor ud fra, at Jens er død mellem 1845 og 1850, men jeg kan ikke finde ham.
Venlig hilsen

Eli-Grenaa

Jørgen Christensen

Dette er ikke svar på dit spørgsmål om Jens Sørensens død, men en oplysning, som muligvis også vil interessere dig:
Jens Sørensen og Anne Marie Hvass blev gift 15. november 1834, opslag 181 i kirkebogen 1814 - 1837 fra Grønbæk sogn.

Venlig hilsen,
Jørgen.

Ole Munk

hej Eli

Anne Marie Jacobsdatter Hvass er barnebarn af mine 3x tipoldeforældre Peder Jacobsen Hvass og Ane Jensdatter Visborg, er du interesseret i materiale i den retning, så siger du bare til.

Jeg har ikke rigtig forsket i Anne Marie Jacobsdatter Hvass, men ifølge en mail fra en anden slægtforsker skulle hun være gift med Jens Sørensen den 15/11 1834 i Grønbæk. Jens Sørensen aner jeg intet om.

mvh Ole

Eli Lothardt Dahl

Hej Jørgen

tak for oplysningen om deres vielse. Den havde jeg ikke.

Hej Ole

jeg er ved at gennemgå "vore" aner fra Viborg. Jeg har nogle rettelser og tilføjelser. Når jeg er færdig, sender jeg dig en kopi.
Venlig hilsen

Eli-Grenaa