Niels Hansen Sørensen ca. 1854

Startet af Susanne Riis , 01 Jul 2015 - 11:46

Forrige emne - Næste emne

Susanne Riis

Jeg leder efter fødsel, forældre og søskende til ovenstående person.
Her er hvad jeg hidtil har fundet:

I en fødsels rekord på hans datter Nielsine Petrine Sørensen f. 24-6-1898 (Skanderborg, Voer, Lundum 1892-1914 opslag 45) står der at Niels Hansen Sørensen er afdød.

Hans død er registreret i samme kirkebog opslag 128, hvor der står at han er født den 22.9.1854 i Kattrup (sogn, Voer herred, Skanderborg amt) af Husmand Svend Kær Søren Hansen og hustru.

Men det er ikke lykkedes mig at finde denne fødsel i kirkebogen. Det er heller ikke lykkedes mig at finde noget andet på Svend Kær Søren Hansen eller hvad Niels Hansen Sørensens mor hed. Derfor har jeg heller ikke fundet søskende eller andet.

Ved Niels' datters dåb hedder fadderne "Faddere: Pigen Emma Olga Sørensen,  Ungkarl Peder Laursen, Ungkarl Laurs Laursen Dam, alle af Dagmarsgaard"

Niels Hansen Sørensens kone hed Laursen som pigenavn, så det kan være at Laursen delen kommer fra hendes familie. Dem er jeg ikke gået i gang med endnu.

Er der nogen der kan hjælpe mig videre med oplysninger om Niels Hansen Sørensen og hans fødsel, aner og søskende?

/Susanne
mvh
Susanne Riis

forsker i slægterne Riis, Kagstrup, Kolding, Pedersen,Brøchner og Gjørup

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Skanderborg, Nim, Tamdrup, Lund, Et Huus, 116-F1, FT-1860, D6452
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Søren Hansen   36   G   Indsidder, Dagleier, Huusfader      Assens Sg., Vejle A.
Petrine Laursdatter   35   G   Hans kone      Beuling Sg., Ringkøbing A.
Hans Peter Sørensen   10   U   Deres børn      Her i Sognet [Tamdrup]
Laurs Sørensen   8   U   Deres børn      Her i Sognet [Tamdrup]
Niels Sørensen   5   U   Deres børn      Her i Sognet [Tamdrup]
Bodild Marie Sørensen   3   U   Deres børn      Her i Sognet [Tamdrup]
Jens Peter Sørensen   1   U   Deres børn      Her i Sognet [Tamdrup]

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com