anders pedersen

Startet af jan rasmussen, 02 Jul 2015 - 13:53

Forrige emne - Næste emne

jan rasmussen

Hej med jer.Nu søger jeg igen.Jeg er totalt på den med hensyn til Anders Pedersen.Født D 2 November 1802 i Blistrup (opslag 29)Hans far hed Peder Hansen,og moderen Anne Pedersdatter.Hvis man kigger i Folketælling 1834 Blistrup (opslag 12)Er han gift med Karen Larsdatter.De er så gift D 28 Maj 1830 (opslag 172 Blistrup) I den optælling er der så en Kirsten Andersdatter Født D 23 Juni 1829 (opslag 89 Blistrup) Men hendes mor hedder Ane Hansdatter.Denne Ane er så gift D 30 Maj 1828 (opslag 171 Blistrup)Også med en Anders Pedersen,jeg tænkte om det kunne være den samme Anders Pedersen.Jeg er rimmelig sikker på at det er den Anders Pedersen jeg skal bruge.Samtidig undre det mig at jeg slet ikke kan finde nogen konfirmation på ham.Og hvor blev hans forældre af,har dem i Folketælling 1801 Blistrup,har tjekket samme sted i 1834,men der er de væk.Har prøvet og kigge alt igennem,det er som om at det er flyttet,men har ikke kunnet finde dem igen.Jeg ved at det virker lidt rodet.Men jeg håber at nogen måske kan hjælpe.Med Venlig Hilsen Jan Rasmussen

Knud Erik Balle

Hej Jan

Ane Hansdatter døde 16. marts 1830
(AO: Frederiksborg, Holbo, Blistrup, 1814-1834, opslag 236, nr. 5)

Anders Pedersen giftede sig med Karen Larsdatter 28. maj 1830.
(AO: Frederiksborg, Holbo, Blistrup, 1814-1834, opslag 172, nr. 6)

Bemærk stednavnet Ludshøj. Det står ved Anders Pedersen i begge kirkebogsopslag.

Frederiksborg, Holbo, Blistrup, Blidstrup Skoledistrict, Ludshøi, et Huus, 5, FT-1834, C7444
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Anders Pedersen   32   Gift      Huusmand   
Karen Larsdatter   26   Gift      hans Kone   
Kirsten Andersdatter   5   Ugift      Deres Børn   
Ane Andersdatter   3   Ugift      Deres Børn   
Hans Andersen   75   Gift      Undertagsmand   
Inger Andersdatter   65   Gift      hans Kone

Med venlig hilsen
Knud Erik Balle

jan rasmussen

Hej Knud Erik.Mange tak for hjælpen.Jeg havde også på fornemmelsen at det nok var den samme.Men tak alligevel.Du har vel ikke en ide til,hvordan jeg finder hans forældre?Mange Hilsner Jan Ras

Knud Erik Balle

Hej Jan

Den manglende konfirmation kan skyldes, at Anders Pedersen var ude at tjene i et andet sogn, da han var i konfirmationsalderen.

Forældrene ville i 1834 være 60 og 58 år gamle, så det er ikke sikkert, at de er døde inden.

Frederiksborg, Holbo, Blistrup, Lüdshøy Bye, , 11te Familie, FT-1801, B3533
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Peder Hansen   26   Gift   Huusbonde   Huusmand med Jordlod   
Anna Pedersdatter   24   Gift   hans Kone      
Hans Pedersen   6   Ugift   deres Børn      
Rasmus Pedersen   1   Ugift   deres Børn   

Prøv en bredere søgning i FT 1834.

Med venlig hilsen
Knud Erik Balle