Hvornår døde Mette Marie Jensdatter i Skagen (eller omegn)?

Startet af Knud Erik Balle, 03 Jul 2015 - 09:16

Forrige emne - Næste emne

Knud Erik Balle

Hej Forum

Mette Marie Jensdatter, født 1789 i Bindslev sogn, Horns herred, Hjørring Amt (døbt 21. juni 1789 i Bindslev Kirke).
Hun var gift med politibetjent Niels Jensen Bjerre i Skagen, som døde 15. december 1841 i Skagen.

Mit sidste spor af hende er FT 1850:
Hjørring, Horns, Skagen Købstad, , , 43c, FT-1850, C7239
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Marie Jensdatter Bjerre   63   Enke      husmoder, ernærer sig med håndarbejde   Bindslev Sogn, Hjørring Amt
Jensine Amalie Bjerre   31   Ugift      hendes datter, ligeledes   Skagen
Nicoline Christiane Marie Bjerre   17   Ugift      hendes datter, ligeledes   Skagen
Christian Andersen Windberg   42   Fraskilt      logerende, oppasser ved fyretablissement i Skagen og skibstømmermand   Skagen

Den ene datter, Jensine Amalie Bjerre, blev gift med den logerende, Christian Andersen Windberg. De blev boende i Skagen.
Den anden datter, Nicoline Christiane Marie Bjerre, ved jeg ikke noget om.

Der var også to andre børn, Ane Sophie Nielsdatter og Jens Peter Nielsen, som jeg ikke har set efter FT 1834:
Hjørring, Horns, Skagen Købstad, Vesterbye vestre Rode District, Matr: No: 43 b, 43 b, F1, FT-1834, C5849
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Niels Bjerre   46   Gift      Politibetjent og Dagleier   
Mette Marie Jensd[atter]   45   Gift      hans Kone   
Ane Sophie Nielsd[atter]   18   Ugift      deres Datter, hjælper Forældrene   
Jensine Amalia Nielsd[atter]   15   Ugift      deres Datter, gaar til Confirmation   
Jens Peter Nielsen   10   Ugift      deres Søn   
Nicoline Christiane Nielsd[atter]   1   Ugift      deres Datter   

Jeg håber, at nogen kan hjælpe mig. Det er muligt, at jeg har overset noget, da jeg synes, at kirkebøgerne fra Skagen til tider kan være vanskelige at læse.

Med venlig hilsen
Knud Erik Balle


Gitte Johansen

Hej Knud Erik

Ikke fundet Mette Marie, men måske har dette også din interesse ;)

nr. 5.

http://www4.sa.dk/ao/billedviser?bsid=166871#166871,28020701


Aalborg, Slet, Næsborg, Næsborg, et huus, 14, FT-1860, D5297
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Søren Gravlev Andersen   32   Gift   gaardeier, tømrer      Kornum, Aalborg Amt
Nielsine Bjerre   26   Gift   hans kone      Skagen
Anders Christian Møller   2   Ugift   Deres pleiesøn      Løgstør



Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Aalborg, Slet, Løgstør, Skolegade, Samme Hus, 116 - 2 Fm, FT-1880, C4435
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Søren Andersen   51   Gift   Murer      Kornum Sogn, Aalborg Amt
Nicoline Christiane Marie Andersen født Bjerre   46   Gift   hans Kone      Skagen
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Knud Erik Balle

#4
Hej Gitte

Tusinde tak for hjælpen. – Det var Mette Marie Jensdatters død, som jeg var ude efter.
Børnene var nævnt, så de måske kunne lede frem til et aftægtsophold i et andet sogn. Det var jo netop, hvad du fandt.

Hvordan fandt du frem til Næsborg?

Jeg har haft problemer med avanceret søgning i DDD og her derfor lagt dette indlæg i problem-forum:
https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,97807.0.html

Med venlig hilsen
Knud Erik Balle

Gitte Johansen

Jeg ledte bare efter Bjerre i alle sogne i 1860, fandt Nielsine, håbede det var Nicoline, og det var det.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com