HJÆLP MIG Gunslevholm pigehjem / gunslev pigehjem.. fra 1960 og frem

Startet af Charlotte Larsen, 23 Aug 2015 - 16:31

Forrige emne - Næste emne

Charlotte Larsen

hej håber i kan hjælpe mig.
min mor var fra 1960 på Gunslevholm pigehjem, og ville gerne finde u af hvorfor hun var der.
hun kan ikke selv huske det, eller nok ikke ville huske det :d

Hun hed Anni Kirsten Jensen
født d.  22 maj 1947 i Korsør
Jeg har prøvet lokal arkivet, men ikke noget hjælp.  ??? ???


nogen som måske kunne hjælpe mig med af finde ud af hvordan man finder frem til det?

Jørgen Green

Hej Charlotte

Arkiverne for Gunslevholm pigehjem befinder sig Rigsarkivet. Det samme gælder for børneværnssagerne fra børneværnet i Korsør Kommune.

Din  mor er nødt til at søge om dispensation for at få adgang til arkiverne. Det kan hun gøre på denne blanket.

https://www.sa.dk/brug-arkivet/soeg-tilladelse
Med venlig hilsen
Jørgen Green

PS. Vær venlig IKKE at bruge funktionen DIS-funktionen »Private meddelelser«, hvis du vil sende et privat mail. Send det til min e-mailadresse: green@grifo.dk

Charlotte Larsen

problemet er at det ville hun ikke, hun gider ikke tale om det.
derfor tog jeg sagen i ejen hånd

Tine Susanne Olsen

ha en god dag
venlig hilsen
Tine Olsen
er medlem af DS-Faxe  det koster 150kr
medlem af Danske Slægtsforskere er du  det koster kun 290.kr


Tine Susanne Olsen

ja det skal du da ellers må du vente til oplysningerne er 75år
så skynd dig at ansøge
ha en god dag
venlig hilsen
Tine Olsen
er medlem af DS-Faxe  det koster 150kr
medlem af Danske Slægtsforskere er du  det koster kun 290.kr


Ingelise Edelfeldt Jacobsen

Hej Charlotte og Tine Susanne

Jeg synes det er på grænsen til det respektløse.

For det første Charlotte, at oplyse navn, fødsels dato og sted, samt andre personlige oplysninger vedr. din mor, som har tilkendegivet, at hun ikke ønsker at grave i en gammel sag.

Det bør respekteres og evt. oplysninger bør ikke lægges ud i et offentligt forum.

For det andet, Tine Susanne så er du bekendt med de gældende regler her på Forum og burde ikke derfor ikke opfordre til at gå videre med sagen, på trods af det førnævnte.

Mvh.
Ingelise Jacobsen

Jørgen Green

Hej Charlotte

Jeg tror, at det bliver meget vanskeligt at få tilladelse til oplysninger om din mors anbringelse på Gunslevholm, hvis hun ikke giver sin tilladelse. Det er jo hendes sag, som det drejer sig om, og som arkivlovens regler om tilgængelighedsfrister skal beskytte. Så mit bedste råd er at tale med din mor og få hende til at søge om tilladelse eller give dig en fuldmagt til, at du kan søge på hendes vegne.
Med venlig hilsen
Jørgen Green

PS. Vær venlig IKKE at bruge funktionen DIS-funktionen »Private meddelelser«, hvis du vil sende et privat mail. Send det til min e-mailadresse: green@grifo.dk

Tine Susanne Olsen

kære Ingelise.
selvfølgelig har du da ret, men jeg går da ud fra selv om moderen ikke vil vide af det at hun synes det er i orden at Charlotte gerne vil vide hvad der er sket dengang ,det må jo påvirke begge parter det som er sket dengang.
ha en god dag
venlig hilsen
Tine Olsen
er medlem af DS-Faxe  det koster 150kr
medlem af Danske Slægtsforskere er du  det koster kun 290.kr