Mit automatiske login

Startet af Hanne Fachmann, 27 Aug 2015 - 10:38

Forrige emne - Næste emne

Hanne Fachmann

var yt her til morgen.
Er det Windows der er på spil eller hvorfor mon.

Arne Feldborg

Det kan der være mange forskellige grunde til. Hvis det er noget der kun sker en enkelt gang eller to, så er det bedste råd bare at logge ind igen og så fortsætte arbejdet.
mvh. Arne Feldborg
Webmaster-assist Dis-Danmark
http://www.slaegtogdata.dk/

Lise Østerberg Bahr

God morgen.

Der er sket flere (mange) gange for mig - jeg undrer mig også - hver gang.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Lise Østerberg Bahr

Hej igen.


Jeg har  i.ø. mange andre automatiske logins; der sker det aldrig .

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Lise Østerberg Bahr

#4
Hej .

Så var jeg logget af - uden selv at have gjort det - igen !

Hvorfor , og hvordan kan det ske - sker det ?

Man kan se det kun er få dage siden jeg sidste var på Slægt og Data s hjemmeside, der er mange af mine egne tråde  m.v. vi og familien, stadig gerne følger, og ind imellem har en del nyt til.

Hvis det sker igen, hvad foretager man sig så - hvis man ikke lige har sit log on mere ?

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Lise Østerberg Bahr

Godmorgen


Hvorfor ryger man af det automatiske login ?

Er det en funktion fra Slægt og Datas side der gør det ?


Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Arne Feldborg

Som flere gange tidligere nævnt kan der være mange grunde. Men hovedreglen er, at det er noget der sker på brugerens system, og ikke på serveren.

Det er typisk fordi een eller flere Cookies er blevet slettet, enten i forbindelse med en oprydning, i forbindelse med en opdatering, eller af andre grunde. Det kan også være, og er nok i mange tilfælde, simpelthen fordi brugeren ved en fejl er kommet til at trykke på knappen "Log ud".

Men egentlig har jeg også svært ved at se det som et egentligt problem, hvis det er noget der sker et par gange eller tre om året. Det er jo bare at trykke på knappen "Log ind" og så kører det videre (forudsat naturligvis at kodeordet er lagt ind i browseren).
mvh. Arne Feldborg
Webmaster-assist Dis-Danmark
http://www.slaegtogdata.dk/

Lise Østerberg Bahr

#7
Hej Arne.


Tak for svar. Sådan er det vel med IT systemer ind imellem.

Så når der bliver logget af, skal man blot ikke have glemt sin login kode.

Kan arvingerne/familien, få adgang til deres afdøde slægtnings data, ved dødsfald - så evt. meget arbejde med slægtsforskning, bevares og kan videreleveres til efterlevende i deres familie ?


Tak for svar på forhånd.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr