Poul Mikkelsen- Taulov sogn-ca. 1791

Startet af Jytte Overgaard Jensen, 31 Aug 2015 - 11:23

Forrige emne - Næste emne

Jytte Overgaard Jensen

Jeg søger Poul Mikkelsens  konfirmation. Han er født i Haastrup/Gudsø Taulov sogn i 1777. Faderen Mikkel Poulsen findes i FT 1787 i Viuf sogn. Jeg har set i de omkringliggende sogne uden resultat. Konfirmationen blev den altid indført i kirkebogen?

Med venlig hilsen
Jytte O. Jensen

Else Skovbo Jensen

Lad os lige se ft 1787

Vejle, Brusk, Viuf, , , 23, FT-1787, A0013

Mikkel Poulsen 36 gift huusfæster og træskomand   
Anne Madsdatter 44 gift kone   
Mads Mikkelsen 12 - barn   
Poul Mikkelsen 10 - barn


Du skal være opmærksom på, at man på den tid godt kunne blive konfirmeret som 16-20 årig.
Har du fundet broderens konfirmation ?

mvh
Else

Jytte Overgaard Jensen

Nej Else, brodrens konfirmation har jeg heller ikke fundet. FT. 1801 er der ingen hjemmeboende børn.

Med venlig hilsen
Jytte O. Jensen

Jytte Overgaard Jensen

Hej jeg prøver igen

Med venlig hilsen
Jytte O. Jensen

Else Skovbo Jensen

Hej
Begge drengenes konfirmation er på dette opslag  fra Viuf sogn
http://ao.salldata.dk/vis.php?bsid=163900&side=181&kb=Kirkebog: Vejle, Brusk, Viuf 1791-1814 K (EM)&height=788

med venlig hilsen
Else

Jytte Overgaard Jensen

Tusind tak Else.

Så fik jeg også broderen konfirmation med, tak for det.

Med venlig hilsen
Jytte O. Jensen

Jytte Overgaard Jensen

Hej Else.
Jeg prøvede at finde opslaget på: Kirkebøger fra hele landet. Og Viuf kirkebog 1791-1814 er der ikke. Er det en speciel kirkebog du har adgang til?

Med venlig hilsen
Jytte O. Jensen

Jytte Overgaard Jensen

Jeg prøver igen, håber der er hjælp.

Med venlig hilsen
Jytte O. Jensen

Else Skovbo Jensen

Hej
Jeg kan heller ikke finde den kirkebog på statens arkiver.     Som du kan se af det link jeg skrev er konfirmationerne fundet på http://ao.salldata.dk
Det er en side lavet af Lars J. Helbo, men jeg troede faktisk, at den var identisk hvad kirkebøger angår.Jeg synes bare den er lettere at bruge, og indeholder meget mere end kirkebøger.

Bogen indeholder kun konfirmationer( det søgte er opslag 181) og er ellers brugt som liber daticus. Det er en bog, hvori præsten har skrevet om stort og småt i sognet. Slå evt. ordet op for at få flere forklaringer.
mvh
Else

Jytte Overgaard Jensen

Mange tak for svar Else.
Jeg kunne ikke forstå, at jeg ikke kunne finde det på AO. Linket kan jeg også bruge, hvis jeg får problemer en anden gang.

Mange hilsner fra
Jytte O. Jensen