java 7 og firewall

Startet af Joan Funk, 12 Mar 2013 - 18:17

Forrige emne - Næste emne

Anne Marie Holck

Citat fra: Leif Sommerdal Dato 20 Mar 2013 - 08:41
Jeg har nu lavet en lille kommandofil, der kan fortælle, hvordan du har jave op, så vi kan komme videre.
Download vedhæftede fil, pak den ud (dobbeltklik på den)  og kør den.

Den skaber 2 filer på dit skrivebord:

jnpl.txt
java-versions.txt

Vedhæft de 2 filer i dit svar, så kan jeg se, hvad du har sat op, og kan forhåbentlig komme nærmere en løsning

Sådan ser svaret ud, som jeg får, når jeg kører den lille kommandofil! Der skabes ingen filer på skrivebordet.

[vedhæfting slettet af admin]

Leif Sommerdal

Prøv at trække java-info.cmd ud på Skrivebordet.
Højreklik på den og vælg "Kør som administrator"
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Anne Marie Holck

Citat fra: Leif Sommerdal Dato 20 Mar 2013 - 12:47
Prøv at trække java-info.cmd ud på Skrivebordet.
Højreklik på den og vælg "Kør som administrator"

Så ser det således ud:


[vedhæfting slettet af admin]

Leif Sommerdal

Hej Anne Marie

Tak for din tålmodighed.
Jeg mistænker at fejlen skyldes, at jeg tester på en engelsk version af Windows og du kører på en dansk.

For at finde ud af dette har jeg vedhæftet et nyt script som du bedes køre og vise output fra.
På forhånd tak.

[vedhæfting slettet af admin]
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Anne Marie Holck

Citat fra: Leif Sommerdal Dato 20 Mar 2013 - 13:04
Hej Anne Marie

Tak for din tålmodighed.
Jeg mistænker at fejlen skyldes, at jeg tester på en engelsk version af Windows og du kører på en dansk.

For at finde ud af dette har jeg vedhæftet et nyt script som du bedes køre og vise output fra.
På forhånd tak.

Din tålmodighed fejler vist heller ikke noget :D   
Nu ser den noget anderledes ud...


[vedhæfting slettet af admin]

Leif Sommerdal

Aha - det ser ud ti at det er dit navn, der driller.
Prøv lige denne fil - bare overskriv den forrige

[vedhæfting slettet af admin]
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Anne Marie Holck

Citat fra: Leif Sommerdal Dato 20 Mar 2013 - 13:20
Aha - det ser ud ti at det er dit navn, der driller.
Prøv lige denne fil - bare overskriv den forrige

Skal jeg ikke sende direkte til din mail-adresse?

Leif Sommerdal

Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Leif Sommerdal

#38
Så lykkedes det.
Pak cmd filen ud af vedhæftede fil.
Højreklik på den og "Kør som administrator"

Den skaber 2 filer på skrivebordet


jnpl.txt
java-versions.txt

Vedhæft dem i tråden her, så kigger jeg på en løsning.

Med Anne Marie Holcks hjælp har jeg fået luget ud i børnesygdommene i scriptet.

[vedhæfting slettet af admin]
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Finn Hansen

klap klap i de store barske snehærdede næver  ;D godt gået.

Joan Funk

Tak for debatten, der foregår på det spørgsmål jeg stillede d. 12-3-13. Der har været rigtig mange gode forslag fremme, MEN jeg forstår ikke det tekniske sprog, så jeg må holde en pause nu og vente på at man frejner java til at blade i kirkebøgerne. Jeg har heldigvis min bærbare computer med java6 indstalleret, så jeg kan gå videre med min slægtsforskning.
Tak til alle
Joan Funk

Finn Hansen

@Joan Funk

Jeg forstår sådan set godt du giver op, men sådan som jeg ser det, er det problem du har faktisk det som Leif beskriver, nemlig at JAVA ikke kan genkende filtypen på det som AO sender til dig.

Et dokument har normalt filtypen txt eller doc eller noget helt andet som endelse efter "." f.eks.

Jensvejmands famile.txt eller Jørgen Olsens verdensur.doc

For at man kan se disse endelser, skal man ind under Mappeindstillinger og slå "VIS" til for skjulte filer og mapper og i punktet Vis alle - Microsoft har af uransalige årsager valgt at skjule dette for vores øjne, da de mener det er overflødigt at vi kender dette.

Dertil - så har du problemer med ny og gammel JAVA - måske også med en smule rod i filtabellerne (der skal altid køres den vejledning jeg giver med højreklik på C: disken, klik egenskaber, klik funktioner, klik kør nu, klik øverste punk, klik OK, klik ok til planlæg kørsel, genstart maskine). Det koster gratis altid at lave denne opgave som første trin.

En af løsningerne kunne være at afinstallerer og fjerne JAVA, for derefter at gå på nettet og hente JAVA 6, sørge for, at den ikke opdatere sig til JAVA 7 og så ellers kører AO derfra. Naturligvis skal JAVA cache og app. slettes først, før JAVA afinstalleres og den nye JAVA installeres.

Dette kan godt lade sig gøre at hjælpe med via forum her, men det tager naturligvis lidt tid at beskrive vejledningen så præcis som muligt. Men det kan også lade sig gøre via programmet Teamviewer men bedst hvis du har en person, der ved hvad han/hun laver ved din side, og gør det for dig. Eller den dyre udgave at maskine sendes til service, med besked om at løse problemet.

Venligst
Finn Hansen


Leif Sommerdal

Hej Joan

Prøv at downloade den vedhæftede fil i https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,55376.msg293883.html#msg293883

(Dobbelt)klik på den downloadede fil
Tryk på filen indeni og træk den ud på skrivebordet.
Højreklik på filen på skrivebordet og vælg "Kør som Administrator"
Vedhæft de 2 nye filer på skrivebordet til denne tråd.
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Joan Funk

Hej Leif Og Finn

Tak for jeres venlige hjælp igen, men jeg kan ikke selv løse de tekniske problemer. Så det er godt, jeg har min bærbare computer, så jeg kan arbejde videre med min slægt.
God påske

Joan Funk

Cay-Erik Geipel

Jeg har lignende problemer, men kun med de sjællandske kirkebøger. Aabenraa og Sønderborg amter kører fint. Er det samme problem AO har haft før ? (se startsiden)


Cay-Erik
Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de

Leif Sommerdal

Citat fra: Cay-Erik Geipel Dato 03 Apr 2013 - 17:33
Jeg har lignende problemer, men kun med de sjællandske kirkebøger. Aabenraa og Sønderborg amter kører fint. Er det samme problem AO har haft før ? (se startsiden)

Cay-Erik

Hvilken tråd er det du henviser til?
Men dit problem lyder mystiskt
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Jonna Kristiansen Sædding

Leif S.



[vedhæfting slettet af admin]
Mvh.

J. K. Sædding

Slægtsforsker siden min tysklærer bad os lave et stamtræ i 10. klasse i 1996... Det var for spændende til at slippe igen.. ;o)
Frivillig på Sorø Lok. arkiv (4 timer ugenligt)

Jonna Kristiansen Sædding

Leif S.

2

[vedhæfting slettet af admin]
Mvh.

J. K. Sædding

Slægtsforsker siden min tysklærer bad os lave et stamtræ i 10. klasse i 1996... Det var for spændende til at slippe igen.. ;o)
Frivillig på Sorø Lok. arkiv (4 timer ugenligt)