Østerberg slægten ,hjælp/råd søges .

Startet af christina østerberg, 28 Okt 2012 - 18:11

Forrige emne - Næste emne

Lise Østerberg Bahr

Ok.

Vores Østerberg/Hjorth er:
Johan Peter Egvad Østerberg der gifter sig med Michaeline Hjorth, bor Adelgade 249.

Vidner

Lise Østerberg Bahr

FIK du ordning på slægten, og godt nok svar Christina Østerberg ?

med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Kenn Winther

Bor 3 minutter fra Östra Torp Kirke, kan godt checke med præsten der !


Kenn Winther

Eva Morfiadakis

Kenn, alla kyrkböcker är avlämnade till Landsarkiv, i det här fallet till Landsarkivet i Lund. Det finns inget kvar i Östra Torp. Kyrkböckerna var statens egendom. Sverige har ju inte längre någon "folkekirke".

Jag lovade Christiana att söka. Jag skulle ta ett tre-timmarsabonnemang på Svar. Behöver en uppgift till min egen släktforskning. Tyvärr har det hela tiden kommit något emellan så jag har inte hunnit.

Eva M
Eva M

Kenn Winther


Nu var svaret ikke til dig ! Vi har meget kyndige lokalhistorikere her i byen !

Eva Morfiadakis

Eva M

christina østerberg

Citat fra: Eva Morfiadakis Dato 30 Okt 2012 - 06:36
http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=73624&searchname=polit_simple

Här är ett registerblad på Dagmar från 1904. Har du sett att det står P.E. Reg 6/11 1920? Något har hon gjort så att hon hamnat i Politiets Efterretninger. Den här boken kan du finna på Stadsarkivet i Köpenhamn.

Köpenhamns politi skickade boken till Malmö så att Malmöpolisen kunde kolla upp personer. I polisprotokoll här hänvisar man ibland till P.E.

Eva M


Hej har været inde og få tjekket ang det der stod i registerblad ,men der var ingen hjælp at få ,iflg personalet derinde betød det ikke noget ,men jeg giver ikke op ,det må betyde noget ,så jeg går derind igen en alm hverdag hvor der sikkert er en der måske bedre kan hjælpe mig.

Eva Morfiadakis

Hej Christina,

Vet du när Dagmar A. Ö dog? Du kan kanske finna skiftet efter henne. Där bör det stå om hon är änka eller om maken levde och i så fall var han bodde.

Eva M
Eva M

christina østerberg

Citat fra: Eva Morfiadakis Dato 04 Nov 2012 - 18:43
Hej Christina,

Vet du när Dagmar A. Ö dog? Du kan kanske finna skiftet efter henne. Där bör det stå om hon är änka eller om maken levde och i så fall var han bodde.

Eva M
Ja jeg ved godt hvornår Dagmar døde ,og der stod intet om Anders udover at Dagmar er blevet gift med en anden mand .
Der oplyses ved et af deres børn Ernst Fredrik Østerberg konfirmation 31-3-1912 at Anders og Dagmar er separret og Ander opholder sig i Sverige.

christina østerberg

Citat fra: Kenn  Winther Dato 04 Nov 2012 - 14:51
Bor 3 minutter fra Östra Torp Kirke, kan godt checke med præsten der !


Kenn Winther
Jeg tager imod alt den hjælp jeg kan få .
Så jeg siger bare tusind tak for hjælpen .

christina østerberg

Citat fra: Eva Morfiadakis Dato 04 Nov 2012 - 16:49
Kenn, alla kyrkböcker är avlämnade till Landsarkiv, i det här fallet till Landsarkivet i Lund. Det finns inget kvar i Östra Torp. Kyrkböckerna var statens egendom. Sverige har ju inte längre någon "folkekirke".

Jag lovade Christiana att söka. Jag skulle ta ett tre-timmarsabonnemang på Svar. Behöver en uppgift till min egen släktforskning. Tyvärr har det hela tiden kommit något emellan så jag har inte hunnit.

Eva M


Hvis du kan hjælpe mig ,vil jeg blive meget glad ,jeg tager imod alt den hjælp jeg kan få.
Påforhånd tak

christina østerberg

Citat fra: christina østerberg Dato 28 Okt 2012 - 18:11
Hej
Jeg tænkte om der er andre her der forsker i Østerberg slægten ,eller andre der kan hjælpe mig .
Har for mange år siden søgt på en anden siden og fik hjælp ,men er efter det, ikke kommet vidre med denne gren af slægten.

Hvilken gode steder kan man søge henne ,når det drejer sig om Sverige og det er betalte hjemmesider ?

Det er disse informationer jeg har  selv fundet ud af  :

Anders Persson Østerberg
Født 7-4-1863 i Sverige
Gift  7-10-1888 i Sverige  med Dagmar Anine Østerberg(f.Rasmussen)
Flyttet til Danmark  efter de er blevet gift(anders flytter vist tilbage til Sverige alene igen,på et senere tidspunkt)
Børn :Ernst-Oda-Frits-Henry(har fundet derers børn og dåbsdato osv)
Der bliver oplyst at børnene ikke har legalt fødehjem i Kbh.
Jeg har mange gode folketællinger hvor familien er på ,ligeledes er der en del i politiregisterbladende.

Har derefter informationer fra ukendt person fra nettet :
Anders er søn til Per Olsson ,östra Torp og Kjersti Månsdotter ,og han har en del søskenden Per-lars-Elna -Ola-Magnus-Jöns.
Jeg kan bare ikke forstå hvordan kan Anders få efternavnet Østerberg når/hvis hans far hedder Per Olsson.
Har lige lidt mere information ,omkring Anders og hans familie ,hvis det kan hjælpe på nogen måde ,men inform er fra en ukendt person fra nettet ,så om det er rigtig kan jeg ikke stå indenfor.
Anders søskenede  er født Per 11/6-1861.Lars 20/12-1867.Elna 11/10-1865.Ola 28/8-1854.Magnus 25/12-1856.Jöns 20/2-1859.
Per Olsson er født Östra Torp no.6 f10/4-1824 Gustav forsamling.
Anders udvandre 10/11-1886 fra Östra Torp,Malhushus län.
Ola rejste til Danmark i 1888

Eva Morfiadakis

Efternavn:  Persson Fornavn:  Ola
Fødselsdatering:  28.08.1854
Ankomst:  08.04.1888 Afrejse:  05.05.1888
Oplyst næringsvej:  Arbejdsmand Ank. fra (land):  Sverige
Fødeland:  Sverige Føderegion:  Malmöhus Län
Fødelokal.:  Östra Torp Afr. til land:  Sverige
Opholdsbogsdater:  08.04.1888 Opholdsbogsembede:  Københavns Amts Nordre Birk
Tj./Oph.sted (region):  Københavns Amt Tj./oph.sted (sogn):  Ordrup
Tj./oph.sted (stedn.):  Ordrup Jagtvej Tj./op.sted(pr(vr):  Hans Olsens Enke
Kildenavn:  Kbh Amts Nordre Birk - Meldingsprotokol - Gentofte Sogns Østre fogederi 1887-1896 (Tyendeprotokol)

Då är väl detta brodern. DDD.DDA

Det finns en anteckning till på honom. Där står det bara Torp som födelseort.

Brodern heter inte Österberg.

Eva M
Eva M

christina østerberg

Citat fra: Eva Morfiadakis Dato 04 Nov 2012 - 19:40
Efternavn:  Persson Fornavn:  Ola
Fødselsdatering:  28.08.1854
Ankomst:  08.04.1888 Afrejse:  05.05.1888
Oplyst næringsvej:  Arbejdsmand Ank. fra (land):  Sverige
Fødeland:  Sverige Føderegion:  Malmöhus Län
Fødelokal.:  Östra Torp Afr. til land:  Sverige
Opholdsbogsdater:  08.04.1888 Opholdsbogsembede:  Københavns Amts Nordre Birk
Tj./Oph.sted (region):  Københavns Amt Tj./oph.sted (sogn):  Ordrup
Tj./oph.sted (stedn.):  Ordrup Jagtvej Tj./op.sted(pr(vr):  Hans Olsens Enke
Kildenavn:  Kbh Amts Nordre Birk - Meldingsprotokol - Gentofte Sogns Østre fogederi 1887-1896 (Tyendeprotokol)

Då är väl detta brodern. DDD.DDA

Det finns en anteckning till på honom. Där står det bara Torp som födelseort.

Brodern heter inte Österberg.

Eva M
Hej
Tak for oplysningerne ,ja jeg ved godt at han ikke hedder Østerberg,hans far hedder Per Olsson ,men det gør det svært når jeg får at vide at Anders hedder persson østerberg.
Nå men jeg må se om jeg kan finde ham Ola her i Danmark og se om jeg på den måde kan finde hans bror anders persson østerberg .

christina østerberg

Citat fra: christina østerberg Dato 04 Nov 2012 - 21:15
Citat fra: Eva Morfiadakis Dato 04 Nov 2012 - 19:40
Efternavn:  Persson Fornavn:  Ola
Fødselsdatering:  28.08.1854
Ankomst:  08.04.1888 Afrejse:  05.05.1888
Oplyst næringsvej:  Arbejdsmand Ank. fra (land):  Sverige
Fødeland:  Sverige Føderegion:  Malmöhus Län
Fødelokal.:  Östra Torp Afr. til land:  Sverige
Opholdsbogsdater:  08.04.1888 Opholdsbogsembede:  Københavns Amts Nordre Birk
Tj./Oph.sted (region):  Københavns Amt Tj./oph.sted (sogn):  Ordrup
Tj./oph.sted (stedn.):  Ordrup Jagtvej Tj./op.sted(pr(vr):  Hans Olsens Enke
Kildenavn:  Kbh Amts Nordre Birk - Meldingsprotokol - Gentofte Sogns Østre fogederi 1887-1896 (Tyendeprotokol)

Då är väl detta brodern. DDD.DDA

Det finns en anteckning till på honom. Där står det bara Torp som födelseort.

Brodern heter inte Österberg.

Eva M
Hej
Tak for oplysningerne ,ja jeg ved godt at han ikke hedder Østerberg,hans far hedder Per Olsson ,men det gør det svært når jeg får at vide at Anders hedder persson østerberg.
Nå men jeg må se om jeg kan finde ham Ola her i Danmark og se om jeg på den måde kan finde hans bror anders persson østerberg .
Hej

tænker på om der nogen der har gode råd ang hvordan jeg lige finder ham Ola her i Danmark

Eva Morfiadakis

Källa: Sv. Dödbok 1901-2009 (cd)

18630407
Österberg, Anders
Kvarteret Betlehem 16
Död 31/12 1937.
Kyrkobokförd i Malmö Karoli, Malmö stad (Malmöhus län, Skåne).
Född 7/4 1863 (ingen uppgift om födelseort)
Änkling.
--------------
Motsvarande kyrkobokföringsförsamling(ar) 1/1 2010:
Malmö Sankt Petri, Malmö kn (Skåne län, Skåne)
Kirseberg, Malmö kn (Skåne län, Skåne)
Källor: DB

-------------------------------------------------------------------------------------

Källa: Malmö Caroli F:18 (1936-1941) Bild 430 / sid 39 (AID: v264649.b430.s39, NAD: SE/MSA/00553)

Döda personer år 1937 i Malmö Caroli församling

Död 31 dec. Skrädderiarbetare Anders Österberg f. 7 april 1863. Kvarter 25 Bethlehem 16. Begravd 9 januari 1938.

Notering: Begravd å Östra kyrkogård. Enl. polisrapport från Malmö pollis av den 5/1 1938 (oläslig text 3650) möttes intet hinder för jordbegravning.

(Uppges vara gift i Danmark och att hustrun avlidit, detta ej här bestyrkt.)
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Källa: Emibas (cd)

Post 530304
Österberg, Anders
Skräddaregesäll (ogift man)
f. 7/4 1863 i Östra Torp, Malmöhus län (Skåne)
Utvandrad 10/11 1886 från Östra Torp 6, Östra Torp, Malmöhus län (Skåne)
till Danmark
Källa: Husförhörslängd, s. 39
Emibas emigrationsakt: Östra Torp M 1886 003

Hanne B. har hjälpt mig. Jag kan berätta om kvarteret Bethlehem att det låg i området som idag heter Caroli. Alla de gamla husen revs på 1970-talet. Det var ett område som beboddes av fattigfolk. Särskilt fanns där en gata Jerusalemsgatan. Jag bodde inte långt därifrån som barn. Min mor hade förbjudet mig att gå nära den gatan.
Jag ska undersöka om det finns en bouppteckning efter Anders Österberg, men tror inte det. Eftersom det finns en polisrapport har han dött hemma. Förr kom alltid polisen när någon dött hemma.

Hans grav finns inte registrerad på Östra Kyrkogården.

Eva M


Eva M

Eva Morfiadakis


Hej igen!

Det finns ett skifte efter Österberg, Anders skräddare. Diarienummer 1938 1:41

Du kan beställa det via följande länk:

http://www.malmo.se/Medborgare/Kultur--noje/Arkiv--historia/Stadsarkivet/Bestall-direkt/Bouppteckning.html

Stadsarkivet brukar skicka via e-mejl. Det har inte kostat mig något.

Eva M
Eva M

christina østerberg

Citat fra: Eva Morfiadakis Dato 05 Nov 2012 - 20:05
Källa: Sv. Dödbok 1901-2009 (cd)

18630407
Österberg, Anders
Kvarteret Betlehem 16
Död 31/12 1937.
Kyrkobokförd i Malmö Karoli, Malmö stad (Malmöhus län, Skåne).
Född 7/4 1863 (ingen uppgift om födelseort)
Änkling.
--------------
Motsvarande kyrkobokföringsförsamling(ar) 1/1 2010:
Malmö Sankt Petri, Malmö kn (Skåne län, Skåne)
Kirseberg, Malmö kn (Skåne län, Skåne)
Källor: DB

-------------------------------------------------------------------------------------

Källa: Malmö Caroli F:18 (1936-1941) Bild 430 / sid 39 (AID: v264649.b430.s39, NAD: SE/MSA/00553)

Döda personer år 1937 i Malmö Caroli församling

Död 31 dec. Skrädderiarbetare Anders Österberg f. 7 april 1863. Kvarter 25 Bethlehem 16. Begravd 9 januari 1938.

Notering: Begravd å Östra kyrkogård. Enl. polisrapport från Malmö pollis av den 5/1 1938 (oläslig text 3650) möttes intet hinder för jordbegravning.

(Uppges vara gift i Danmark och att hustrun avlidit, detta ej här bestyrkt.)
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Källa: Emibas (cd)

Post 530304
Österberg, Anders
Skräddaregesäll (ogift man)
f. 7/4 1863 i Östra Torp, Malmöhus län (Skåne)
Utvandrad 10/11 1886 från Östra Torp 6, Östra Torp, Malmöhus län (Skåne)
till Danmark
Källa: Husförhörslängd, s. 39
Emibas emigrationsakt: Östra Torp M 1886 003

Hanne B. har hjälpt mig. Jag kan berätta om kvarteret Bethlehem att det låg i området som idag heter Caroli. Alla de gamla husen revs på 1970-talet. Det var ett område som beboddes av fattigfolk. Särskilt fanns där en gata Jerusalemsgatan. Jag bodde inte långt därifrån som barn. Min mor hade förbjudet mig att gå nära den gatan.
Jag ska undersöka om det finns en bouppteckning efter Anders Österberg, men tror inte det. Eftersom det finns en polisrapport har han dött hemma. Förr kom alltid polisen när någon dött hemma.

Hans grav finns inte registrerad på Östra Kyrkogården.

Eva M



Hej Eva
Hold da op hvor har du fundet mange oplysninger ,hvor er jeg glad ,tusind tak .Ville gerne email til dig men jeg har problemer med min mail .
Endnu tusind tak for din store hjælp.
hilsen Christina

Keld Vinther

Citat fra: christina østerberg Dato 28 Okt 2012 - 18:11

Har derefter informationer fra ukendt person fra nettet :
Anders er søn til Per Olsson ,östra Torp og Kjersti Månsdotter ,og han har en del søskenden Per-lars-Elna -Ola-Magnus-Jöns.
Jeg kan bare ikke forstå hvordan kan Anders få efternavnet Østerberg når/hvis hans far hedder Per Olsson.

Hej Christina.
De informationer skal du nok tage med et vist forbehold. Jeg tvivler på at der er tale om samme Østerbergslægt eller slægtsgren.

Det du har fået med alle børnenes navne, kan måske dreje sig om disse personer på denne hjemmeside:
http://natasha.dk/slaegt/per00120.htm#0

(En del af navnene passer i hvert fald meget godt).

Den Pehr Ohlsson Østerberg der nævnes født i 1838, blev smed på Brejninggård, beliggende et par km. sydøst for den lille vestjyske by Spjald (postnr. 6971 vistnok). Han døde senere i Ringkøbing.


mvh Keld Vinther

Lise Østerberg Bahr

#49
Hej Kjeld og Christina.


Det var netop den hjemmeside jeg mente.

Natasha Deana Østerberg Forup.dk. OG sjovt nok har jeg kendskab til rigtig rigtig mange navne som BAHR slægten (fra min Østerberg Gren)  for nuværende - ER tilknyttet - så MON ikke der må være een eller anden kontakt, man "bare2 ikke har kunnet få udredt - dog der VAR jo også mange børn via SVERIGE og flere hustruer !!!!!!!!!!

SÅ lad venligst være med at AFVISE noget på forhånd (der er i.ø. også mange SYNLIGE ligheder mellem vores ØSTERBERG SLÆGTER skal jeg hilse at sige.

Der findes een mere, men den kender du sikkert selv også.

Jeg ville blot vente med at se hvad der dukkede op HER før jeg giver det hele fra mig. (MEN JEG er jo heller ikke så fin at jeg har DRONNING MARGRETHE og hele EUROPAS hof som slægtning via Østerberg slægten - mon - hvilket jeg heller ikke søger, BARE de grene min STAMME har - der ikke vil give sig til kende !

DET SKULLE da lige være via mine egne ØSTERBERG-BAHR grene ZEPELIN fra Mecklenburg og eller WALSLEBEN slægten, eller Fehring slægten som vi har på sidelinien......m.fl.
TAK:


Se om I har nogle aner på www.ADELBY.com - og der kan I finde mine BAHR medlemmer ved at klikke på navne frem og tilbage, på WEITER ZU DEN DATEN: alfabetisk rækkefølge. Hvis I har slægt i Tyskland, kan i jo håbe at Cay Erik Geipel der gælster dette websted og er til uforderlig hjælp, også vil hjælpe jer lidt.

Jeg mangler selv at få fyldt en masse HULLER i mit slægtstræ, før jeg kan komme videre.

Dog er der mange nye web SLÆGTSTRÆER, jeg kan se "vi"BURDE stå i.

Men jeg skal til Tyskland og samle oplysninger op først, hvis jeg orker mere - har forsøgt i ca. 8 år nu mens jeg ikke havde for meget tid i forvejen - f.eks. søgning via FRITZ de/von Zepelin, Forfatter, 1868-1926. København ?

Men Zepelin slægten var jo meget stor i Tyskland !

Jeg er LUTTER øren, hvis I vil hjælpe mig videre med denne slægt - dvs. føre den til mine aner

F.eks. ser jeg lige omkring ZEPELINMUSEET (L U F T S K I B E )(dem er der nogle stykker af, bl.a. i Tønder og i Wilhelmshafen) men om Zepeliner Stranding på FANØ i 1915. Spændende historie, nedskrevet af  Kaj Beck, Hovedgaden 50 dengang, (i Fanø ugeblad nr. 12, 24. marts 1994). Sjovt nok var det en politimester Esmann der kom til stede ved forliset. (JEG har set ESMANN slægtsnavnet i BAHR / VOSGERAU slægten, som jeg selv søger efter via KALTENHOF I DÄNISCHEN WOLD, nær de steder VORES SLÆGT har været bosat.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Lise Østerberg Bahr

#50
Hej igen.

BEMÆRK lige, at det er KEJSER WILHELM IIs LUFTSCHIFFSMARINE - denne kejser er nævnt som FADER TIL ET AF ØSTERBERG BØRNENE..... idet moderen far FRILLE til kejseren.

se lige omkring VILLA HÜGEL, omkring BAHR SLÆGTEN OG KEJSER WILHELM også... ja der er besynderligt synes jeg med ØSTERBERG og BAHR i slægten - ANNELIESE KRUPP  - K R U P P  slægten fra TYSKLAND - ja se FILMEN OM KRUPP SLÆGTEN i.ø.

se også i denne forbindelse:
Gustav von Bohlen und Halbach slægt og ARNDT slægt.

fra KIRCH gruppen:
Constantin FILM, ved FILMKAUFMANN Waldfried BARTHEL, og do. Preben PHILIPSEN, se også konsul BAHRTHEL - BERTHELSMANN-KONZERN, producent Oliver Berben og ja læs selv artiklen ... der er mange ... Nyere Fred Kogel.

Måske kan nogle være medvirkende til opklaringen af denne Østerberg gren ??

I kan jo også gå ind og se en masse andre filmskuespillere i USA og Tyskland med Bahr navnet - men se jo også på for ikke så længe siden afdøde Vanessa Redgreaves tætte venindeforhold til amerikansk skuespillerinde Lisa Bahr, se div. Award Pris uddelinger, vindere, billeder, m.v. Nå ja, jeg ved det er lannngt ude, men alligevel.... der skal jo penge og magt til at lave film.

Østerberg slægten kan også have en forbindelse til BOHR slægten, via Eva Meitner - Eva Bergius Bahr - ja man kan jo selv forske videre.

JEG ER stadig KUN på jagt efter MINE indgangsvinkler.

Tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
LISE ØSTERBERG BAHR

Lise Østerberg Bahr

#51
Hej igen.

Se evt. på Østerberg via Nielsen slægten også.

HVILKEN gren af de 4 grene, (der jo i virkeligheden kan hænge meget tættere sammen end vi nu kan se) --- det er jo derfor vi er her på sited - ikke ?? stammer DU fra ?


Måske jeg sku droppe slægtsforskningen, og i stedet søge ansættelse i LEGO koncernen. Jeg har rigtig mange (gode ?) ideer til at bygge videre på jo.


Ad.: Koldkrigspolitikeren Egon Bahr/Bundeskanstler Villy Brandts nære medarbejder - kan der også læses spændende omkring - af Politikens redaktion og eller andre journalister, den ene Ørum ?? Øllegaard ??  Noget du/ I har kendskab til ?


Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

christina østerberg

Citat fra: Keld Vinther Dato 06 Nov 2012 - 20:01
Citat fra: christina østerberg Dato 28 Okt 2012 - 18:11

Har derefter informationer fra ukendt person fra nettet :
Anders er søn til Per Olsson ,östra Torp og Kjersti Månsdotter ,og han har en del søskenden Per-lars-Elna -Ola-Magnus-Jöns.
Jeg kan bare ikke forstå hvordan kan Anders få efternavnet Østerberg når/hvis hans far hedder Per Olsson.

Hej Christina.
De informationer skal du nok tage med et vist forbehold. Jeg tvivler på at der er tale om samme Østerbergslægt eller slægtsgren.

Det du har fået med alle børnenes navne, kan måske dreje sig om disse personer på denne hjemmeside:
http://natasha.dk/slaegt/per00120.htm#0

(En del af navnene passer i hvert fald meget godt).

Den Pehr Ohlsson Østerberg der nævnes født i 1838, blev smed på Brejninggård, beliggende et par km. sydøst for den lille vestjyske by Spjald (postnr. 6971 vistnok). Han døde senere i Ringkøbing.


mvh Keld Vinther

Hej tusind tak for rådet ,har været inde og kigge,men kan se at deres fødesldatoer overhoved ikke passer ,men mange af navne ligner meget dem jeg har .

Hilsne christina

christina østerberg

Citat fra: Lise Østerberg Bahr Dato 07 Nov 2012 - 14:42
Hej igen.

BEMÆRK lige, at det er KEJSER WILHELM IIs LUFTSCHIFFSMARINE - denne kejser er nævnt som FADER TIL ET AF ØSTERBERG BØRNENE..... idet moderen far FRILLE til kejseren.

se lige omkring VILLA HÜGEL, omkring BAHR SLÆGTEN OG KEJSER WILHELM også... ja der er besynderligt synes jeg med ØSTERBERG og BAHR i slægten - ANNELIESE KRUPP  - K R U P P  slægten fra TYSKLAND - ja se FILMEN OM KRUPP SLÆGTEN i.ø.

se også i denne forbindelse:
Gustav von Bohlen und Halbach slægt og ARNDT slægt.

fra KIRCH gruppen:
Constantin FILM, ved FILMKAUFMANN Waldfried BARTHEL, og do. Preben PHILIPSEN, se også konsul BAHRTHEL - BERTHELSMANN-KONZERN, producent Oliver Berben og ja læs selv artiklen ... der er mange ... Nyere Fred Kogel.

Måske kan nogle være medvirkende til opklaringen af denne Østerberg gren ??

I kan jo også gå ind og se en masse andre filmskuespillere i USA og Tyskland med Bahr navnet - men se jo også på for ikke så længe siden afdøde Vanessa Redgreaves tætte venindeforhold til amerikansk skuespillerinde Lisa Bahr, se div. Award Pris uddelinger, vindere, billeder, m.v. Nå ja, jeg ved det er lannngt ude, men alligevel.... der skal jo penge og magt til at lave film.

Østerberg slægten kan også have en forbindelse til BOHR slægten, via Eva Meitner - Eva Bergius Bahr - ja man kan jo selv forske videre.

JEG ER stadig KUN på jagt efter MINE indgangsvinkler.

Tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
LISE ØSTERBERG BAHR
Hej Lise
Takker for alle dine input og forskellige indgangsvinkler til min slægt,men må indrømme at jeg bliver noget forvirret af alle de forskellige slægter som du omtaler ,som muligvis har noget med min slægt at gøre.Men jeg taber hurtigt tråden med alle de forskellige navne og slægte du omtaler.Men jeg kan forstå du også er meget bidt at det slægtforskning ,det er også meget spændende.
Jeg vil komme tilbage til min tråd eller evt lave en ny når jeg har noget nyt omkring denne østerberg gren.
Hilsen christina

Lise Østerberg Bahr

#54
Hej - og undskyld jeg forstyrrer "i timen" " !!!!



Mon ikke der står noget om digterne også:

og jeres her på sited fælles slægt:



The Nielsens:Index of Individuals.   familytreemaker.genealogy.com/users/n/i/e/... S....  UHP index.html



der kan du sikkert finde Jeppe Åkjærs slægt også bl.a. - og mange mange andre kendte digtere og sangskrivere m.v. musik m.v. -

Hos os i Bahr slægten fra Flensburg, har vi KUN THEODOR RETHWISCH.....

..........

du svarede vist mens jeg skrev: MEN

Nææææ, jeg ER bare et engagerende menneske, der når jeg vil GØRE noget, bruger masser af kræfter på det, ikke nødvendigvis uden også først SELV at ville "opfinde den dybe tallerken" !!!

Vores SLÆGTSBOG er nok også meget spændende og jeg er ikke halvt gennem de mange navne om hvem, der har modtaget et eksemplar af bogen fra Georg Bahr  100 sider på Gotisk.. med en GÅENDE BJØRN på forsiden (våbenskjold)....

Der findes en Amerikansk udgave blot lavet af yngre forfattere indenfor de seneste 2 år !! About the Bahr family kan man vel google, og finde de 2 kvindelige forfatteres navne.

N.B.:jeg har jo BÅDE ØSTERBERG og BAHR slægter - men sideslægter.  jo tænk blot på  hvor mange oldeforældre vi selv har ??? og Tipoldeforældre ??? HVEM kender mon mere en en eller 2 af disses navne ??

Modtog med stor tak fra Helmut Martensen, Flensburg , 4 generationer tilbage til 1799 - eller lidt længere tilbage i år. Og har fået stor hjælp fra Haderslev Slægtsforskningsforening / Åbenrå.

Bahr slægtens tilhørssteder er / var jo DITMARSKEN og Vestjylland og SVENSK POMMERN, men vandrede jo som andre slægter jo har gjort gennem århundreder efter
muligheder......

MVH
Lise Østerberg Bahr
Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Lise Østerberg Bahr

Har du/I evt.

Maibom/Meibom og eller Eller slægt ? Hertzel/ Herz ?? forbindelser ?

Ad. : Thisted Gasværk, Peter Bahr Andersen - historie fra byen, næste gasværksbestyrer havde en navn der lagde sig op ad Østerberg slægten mener jeg.

En UNG musikgruppe i Jylland, deler disse navne -

Nogle div. forskere på DTU deler disse (vores slægtsnavne) i div. forskningsgrupper, også omkring nano studier .... ja, jeg synes blot det er mærkværdigt, at jeg kan blive ved med at "støde" ind i disse informationer - det kan da ikke blive ved med at være tilfældigt.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Lise Østerberg Bahr

#56
Hej Christina m.fl.

Jeg blev faktisk ringet op af en ældre dame fra Jylland (HORNE, (Tarm/Lyngborg)dagen før du startede denne tråd.

Men hun talte meget vestjysk og jeg forstod ikke alt hvad hun sagde -  desværre.

Forsøgte at få fat på hende gift RAVNKJÆR fandt jeg senere ud af, men har desværre endnu ikke fået fat på hende endnu.

Når det lykkes, (skal lige finde min lap med telefonnummeret igen - det havde hun nemlig oplyst forkert tal på, derfor FANDT jeg R A V N K  J Æ R -NAVNET - (RAUNKJÆR ?) og DET kunne jo måske også forklare et og andet omkring gårdene derovre og slægtens færd, det giver nemlig stof til eftertanke, når man gang på gang, støder på slægt med efternavn som ens andre bedsteforældre eller oldeforældre har i samme slægt. (folk giftede sig jo naturligvis ind i hinandens slægt hulter til bulter om jeg så må sige) både dengang som nu - i bekendtskabs- og omgangs samt erhvervskredse - omgangskredse - studiemiljø, kunstnermiljø osv. osv.


Kender du i jeres slægt noget til Hans Smidth (Medum ?)Nielsens ca. 20 siders bog om Østerberg slægten ??
Med venlig hilsen
Lise ØSTERBERG BAHR

Hans Poulsen



Et begavet indlæg.

Venlig hilsen
Hans Poulsen
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Lise Østerberg Bahr

#58
God morgen Hans.


Tak - det luner da altid med lidt opmundring en kold grå novembermorgen  ;)

(Hvis vi ikke - tillod - os (selv) at være så forskellige, var vi/(oplystheden) aldrig nået dertil hvor vi står idag) - Tænk bare på Danny Kay - H. C. Andersen ....
(Jeg har i.ø. været alt for underdanig i alt alt for mange år hidtil - man skaber vel selv den ballance med tingene - man har behov for - ellers må man sandelig lære det!


CHRISTINA:
Jeg glemte at nævnte, at Østerberg slægten går ind i KIESBYE slægt (Petersen ?) hvis webside du også kan finde på nettet. De har ligesom vi WALSLEBEN på sidelinien, dog staver de det anderledes, og jeg tror de har en fejl - man skal have et vist overskud til at rette.

Jeg er ved at lægge slægtsforskningen på hylden, (andre mere vigtige ting at tage mig til i LIVET mens man hár det) - så det bliver nok mere sparsomt med tid her på dette forum, hvis jeg "puffer"  lidt info ind her på sited.


Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Keld Vinther

#59
Citat fra: christina østerberg Dato 07 Nov 2012 - 16:49
Citat fra: Keld Vinther Dato 06 Nov 2012 - 20:01
Citat fra: christina østerberg Dato 28 Okt 2012 - 18:11

Har derefter informationer fra ukendt person fra nettet :
Anders er søn til Per Olsson ,östra Torp og Kjersti Månsdotter ,og han har en del søskenden Per-lars-Elna -Ola-Magnus-Jöns.
Jeg kan bare ikke forstå hvordan kan Anders få efternavnet Østerberg når/hvis hans far hedder Per Olsson.

Hej Christina.
De informationer skal du nok tage med et vist forbehold. Jeg tvivler på at der er tale om samme Østerbergslægt eller slægtsgren.

Det du har fået med alle børnenes navne, kan måske dreje sig om disse personer på denne hjemmeside:
http://natasha.dk/slaegt/per00120.htm#0

(En del af navnene passer i hvert fald meget godt).

Den Pehr Ohlsson Østerberg der nævnes født i 1838, blev smed på Brejninggård, beliggende et par km. sydøst for den lille vestjyske by Spjald (postnr. 6971 vistnok). Han døde senere i Ringkøbing.


mvh Keld Vinther

Hej tusind tak for rådet ,har været inde og kigge,men kan se at deres fødesldatoer overhoved ikke passer ,men mange af navne ligner meget dem jeg har .

Hilsne christina

Hej igen Christina

Sad lige og kiggede i mine arkiverede emails.
Der "faldt" jeg over denne fra en Kirsten Volden, som jeg for omkring ti år siden korresponderede lidt med omkring Østerbergerne.
Denne mail er fra 2004.
Jeg kan i denne tråd se, at Kirsten Volden desværre ikke er blandt os mere:
http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,32684.0.html
men hendes oplysninger fra den gang lever hermed videre.

Måske kan du bruge indholdet til et eller andet?

Teksten i mailen lyder sådan her:

>citat<
I får lige lidt oplysninger fra  Sverige.
Det er en svensker på DIS, som
har foretaget opslagene.
Desværre er der ingen oplysninger om Ola Østerbergs hustru nr. 2.
men det kunne se ud som om Ahna gifter sig igen efter Ola Østerbergs død.

Mange hilsener Kirsten


Post 2148718
Andersd:r, Ahna
f. 1806 i Genarp (Malmöhus län, Skåne)
h.
Gift kvinna, mor i familjen
Sturup
Gustav (Malmöhus län, Skåne)
Födelseort i källan: Genarp Malmö l.

Post 2148717
Jonasson, Lars
Undant.hjon
f. 1818 i Dalby (Malmöhus län, Skåne)
Gift man, far i familjen
Sturup
Gustav (Malmöhus län, Skåne)
Födelseort i källan: Dahlby Malmö l.

.........................


Post 2030139
Olsd:r Österberg, Malena
f. 1849 i Genarp (Malmöhus län, Skåne)
h.
Gift kvinna, mor i familjen
Genarp
Genarp (Malmöhus län, Skåne)
Födelseort i källan: Genarps annex

Post 2030138
Mårtensson, Pål
jordegare
f. 1831 i Genarp (Malmöhus län, Skåne)
Gift man, far i familjen
Genarp
Genarp (Malmöhus län, Skåne)
Födelseort i källan: Genarps annex

Post 2030140
Elina
f. 1875 i Genarp (Malmöhus län, Skåne)
d.
Ogift kvinna, barn i familjen
Genarp
Genarp (Malmöhus län, Skåne)
Födelseort i källan: Genarps annex

Post 2030142
Maria
f. 1882 i Genarp (Malmöhus län, Skåne)
d.
Flicka, barn i familjen
Genarp
Genarp (Malmöhus län, Skåne)
Födelseort i källan: Genarps annex

Post 2030141
Karolina
f. 1886 i Genarp (Malmöhus län, Skåne)
d.
Flicka, barn i familjen
Genarp
Genarp (Malmöhus län, Skåne)
Födelseort i källan: Genarps annex

Post 2030143
Anders
f. 1889 i Genarp (Malmöhus län, Skåne)
s.
Pojke, barn i familjen
Genarp
Genarp (Malmöhus län, Skåne)
Födelseort i källan: Genarps annex
.........................
Post 2043548
Olsson Österberg, Jonas
Fattigföreståndare och kronofjerdingsman
f. 1847 i Genarp (Malmöhus län, Skåne)
Gift man, far i familjen
Hyby Fattighus
Hyby (Malmöhus län, Skåne)
Födelseort i källan: Genarp Malm. l.

Post 2043549
Persdotter, Gunilda
f. 1831 i Esarp (Malmöhus län, Skåne)
h.
Gift kvinna, mor i familjen
Hyby Fattighus
Hyby (Malmöhus län, Skåne)
Födelseort i källan: Eserup Malm. l.

Post 2043550
Johanna
f. 1874 i Genarp (Malmöhus län, Skåne)
d.
Ogift kvinna, barn i familjen
Hyby Fattighus
Hyby (Malmöhus län, Skåne)
Födelseort i källan: Genarp Malm. l.

>citat slut<