Hvem var Alberta Borgstrøm Thomsen

Startet af Jesper Dyring, 06 Jan 2013 - 17:25

Forrige emne - Næste emne

Jesper Dyring

Hej alle er der nogle der ved hvem Alberta Borgstrøm Thomsen Var og hvem  der var hendes forældre .                                                                                                                                                                                                                                                                                                    Peter Nicolai Thomsen 36  Gift Huusfader Murerarbeidsmand Slesvig
Ane Christine Thomsen 25  Gift hans Kone  Uggeløse Sogn,Frederiksborg Amt
Marie Amanda Thomsen 4  Ugift deres Barn  Slesvig
Carl Frederik Thomsen 1  Ugift deres Barn  Frederiksberg
Alberta Borgstrøm Thomsen under 1 Aar  Ugift Pleiebarn  Kjøbenhavn                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           Hun er plejebarn , det kunne godt lyde som om det er noget familie ( Thomsen) denne tråd er udledt af en anden der handler om Peter nicolai  Thomsen. Hun er væk ved næste Ft 1990                                                                                                                                                                                     http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,50262.0.html                                                                                                                                                                                                                     Mvh Jesper Dyring                                                                                                                                                     

Gitte Johansen

#1
Det kunne være hende her.


Den kgl fødselsstiftelse, 1876-1886, opslag 209, nr. 249,

mor: Camilla Theodora Alexandra Nielsen.


Frederiksberg, 1883-1887, opslag 124
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Eva Morfiadakis

#2
Hon är också noterad i Frederiksbegs kirkebog.

Eva M
Eva M

Alice Oppenheim

Hej Jesper,

Vi er altså nødt til at se, hvor familien befinder sig (du må ikke klippe ½delen af informationerne væk!):

kbhv, København (Staden), Godthaabsvej (De Classenske Boliger), Frederiksberg, Godthåbsvej,Classenske Boliger Litra T No.1 - 8,Forhuus Stuen No.6, 4, FT-1885, C4142

Peter Nicolai Thomsen 36  Gift Huusfader Murerarbeidsmand Slesvig
Ane Christine Thomsen 25  Gift hans Kone  Uggeløse Sogn,Frederiksborg Amt
Marie Amanda Thomsen 4  Ugift deres Barn  Slesvig
Carl Frederik Thomsen 1  Ugift deres Barn  Frederiksberg
Alberta Borgstrøm Thomsen under 1 Aar  Ugift Pleiebarn  Kjøbenhavn


— Barnet, Gitte foreslår, døbes ALBERTE FREDERIKKE BORGSTRØM, og dåben skal også være indskrevet i Frederiksberg Kirke .... jeg kigger lige der  :)

Gitte Johansen

Den har jeg fundet. Der står ikke mere, end i den anden.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Eva Morfiadakis

Opslag 124 - 1883-1887 Frederiksberg. Moderns förnamn låter svenska eftersom de slutar på -a.

Eva M
Eva M

Jesper Dyring

Hej i Dygtige piger Det var ikke min mening at klippe i FT Jeg er bare ikke gode vennner med DDD .jeg tror ikke vi behøver at gøre mere . Alberta er ikke i familie med Thomsen, det må have været en fejl at der stod Thomsen i FT Øv  Men når i nu er så dygtige kan i så ikke lige finde ud af hvor den anden lille pige blev af( Amanda Maria Thomsen 4 år ) Og tusind tak for hjælpen Mvh Jesper Dyring

Alice Oppenheim

Næ, jeg tror heller ikke på en familiær sammenhæng. Mit bud på pigens Mor er:

Camilla Theodora Alexandra Nielsen
christening: 24 Jul 1864 SANKT PAULS KIRKE,​ KOBENHAVN
parents:   Frederik Ferdinand Nielsen + Anna Johanne Kougaard

Alice Oppenheim

#8
"Den anden lille pige", Amanda Maria Thomsen 4 år, må så være hende her?


kbhv, København (Staden), Godthaabsvej (De Classenske Boliger), Frederiksberg, Godthåbsvej,Classenske Boliger Litra T No.1 - 8,Forhuus Stuen No.6, 4, FT-1885, C4142

Peter Nicolai Thomsen 36  Gift Huusfader Murerarbeidsmand Slesvig
Ane Christine Thomsen 25  Gift hans Kone  Uggeløse Sogn,Frederiksborg Amt
Marie Amanda Thomsen 4  Ugift deres Barn  Slesvig
Carl Frederik Thomsen 1  Ugift deres Barn  Frederiksberg
Alberta Borgstrøm Thomsen under 1 Aar  Ugift Pleiebarn  Kjøbenhavn

a: Bor familien på adressen i 1890?
b: Er hun konfirmeret i Frederiksberg Kirke eller en tættere på?

c: Er hun søgt i politiets registersblade?


svar a: Ja! de findes på opslag 88, og her kaldes pigebarnet MARIANE AMANDA THOMSEN[/b]. Hun har imellemtiden fået en lillesøster, EMMA ALFRIDA, født 19/5-1889

Alice Oppenheim

#9
Den lille nye EMMA ALFRIDA er døbt i "Classerkirken" ... se Kbh, De Classenske Boligers KB 1879-89; opslag 75

Jeg ved ikke, om du har styr på Moderen? Hun hedder jo ANNE KIRSTINE (eller ANE CHRISTINE) og er født ANDERSEN — ifølge FT-1885 i Uggeløse.

Ved den lille nys dåb står en Enke MARIE ANDERSEN, R2, fadder. "R2" er ikke noget StarWars-noget, men en adresse i de Classenske Boliger. I FT-1890, bor der netop en 78-årig Enke MAREN MARIE ANDERSEN fra Uggeløse i R2 (opslag 78). Du må kalde mig Mads, om ikke det er børnenes Mormor! Der bor ovenikøbet en Moster, VILHELMINE ALBERTINE FANNY ANDERSEN :)

Jesper Dyring

Hej Alice Du Har fuldstændig ret Men hun forsvinder for mig Dvs jeg kan ikke finde hendes Konf. nogle stede. Resten af familien bliver boende helt frem til 1925 hvor Peter Nicolai Thomsen afgår ved døden , men  lille amanda fra slesvig er væk Mvh Jesper Dyring

Jesper Dyring

Hej Alice. Jeg har fuldstændigt styr på Maren Marie Andersen og hendes datter Ane kirstine Andersen jeg har haft en tråd hvor vi jagtede Marens Mænd Da hun havde en forkærlighed for dem der hed Jens, hvor det lykkedes hende at få børn med 2stk Jens Andersen og en Jens Sørensen ,de fleste af børnene og mindst 2 af børnebørnene har jeg styr på. Den gl tråd er her jeg kan se du har været indenovre dengang. men mit helt store problem er Peter Nicolai Thomsen og den lille pige Amana Marie Thomsen(takeller hvad hun nu hedder) Tak                                                                                                                                                                                                                                                      http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,43361.0.html                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              Mvh Jesper Dyring